Жените в Пловдив висят повече в интернет, отколкото мъжете
През 2022 г. 89.1% от домакинствата в област Пловдив имат достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан ръст от 0.2 процентни пункта спрямо предходната година. Това показват резултатите от проведено изследване за използване на информационни и комуникационни технологии в домакинствата и от лицата проведено от НСИ.
Средната стойност за страната по този показател е 87.3%. По дял на домакинствата с достъп до интернет областта е на пето място в страната.
През 2022 г. 78.4% от населението на възраст 16 - 74 навършени години се възползва от удобствата на глобалната мрежа всеки ден или поне веднъж седмично. В регулярното използване на интернет от лицата в сравнение с предходната година е регистриран ръст от 5.6 проценти пункта, а в сравнение с 2010 г. - ръст от 39.4 проценти пункта.
Жените са по-активни при редовното ползване на интернет в сравнение с мъжете - съответно 78.6 и 78.0%. Значителни са различията при редовно използващите интернет по образование, като 94.6% от лицата с висше образование, 80.3% от тези със средно образование и 64.0% от лицата с основно или по-ниско образование използват редовно глобалната мрежа.
Използване на глобалната мрежа за взаимодействие с административни органи и публични институции се наблюдава при 23.9% от лицата от област Пловдив.
Обект на изследването са домакинствата и лицата в домакинствата. Единица на наблюдение са всички обикновени домакинства и лицата в тях на възраст от 16 до 74 навършени години. През периода април - юни 2022 г. са анкетирани 3 966 домакинства, избрани на случаен принцип, и 8 596 лица в тези домакинства на възраст от 16 до 74 години. Методът на анкетиране е персонално интервю, проведено от анкетьор, служител на НСИ.
Анкетната карта за 2022 г. съдържа няколко модула, които събират информация за наличие и използване на интернет в домакинствата и от лицата, електронно правителство, електронна търговия, интернет на нещата и ИКТ и околната среда, както и въпроси, свързани със социално-демографските характеристики на домакинствата и лицата. По време на изследването са събрани данни за три времеви интервала: към момента на интервюто; за последните три месеца преди интервюто и за последните 12 месеца преди интервюто.
Повече информация и данни от изследванията за използването на информационни и комуникационни технологии в домакинствата и от лицата, както и анкетна карта за изследването .