ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Зико избра Plovdiv24.bg за първото си интервю след кметуването, бе пределно откровен | ||||||
| ||||||
Запитан как ще определи мандата си с едно изречение, отговори с една дума – труден. "Много предизвикателства, много катаклизми. Някои се очакваха, други се случиха неочаквано. Ако трябва да бъда конкретен – работата ми с Общинския съвет се очакваше да е трудна. На моменти дори беше невъзможно да се работи. Затова, когато приех новия кмет, му пожелах да работи добре с Общинския съвет, защото това е важно за града. Това не е важно само за кмета“ – казва в интервюто той. Димитров е кметът, който нямаше "собствени“ общински съветници и много често съветниците от партията, която го издигна за кмет – ГЕРБ, гласуваха срещу неговите предложения. Отбелязва, че е имало и такива, които не са се изказвали, което е недопустимо. "Не си спомням, а и едва ли има такъв случай, някой да ме е защитил. Напротив, взимали са се уклончиви решения, които не бяха за доброто на града. Именно затова аз бях принуден да направя по-широко мнозинство, за да може да минават решенията и да балансирам между всички“ – споделя и отбелязва, че въпреки всичко градът през изминалите 4 години се е развивал. Изброи какви знакови обекти са се реализирали - Пречиствателната станция, двата стадиона, пробивите под централна гара и "Модър – Царевец“, сменени канализации на над 40 улици в "Северен“ по Водния проект, бул. "Христо Ботев“. "Хората не могат да разберат, че за да се направи една улица, трябва да смениш отдолу инфраструктурата, ВиК. Не знам дали знаят всички пловдивчани, но имаше 60-70% загуба ВиК по водопреносната мрежа, които ги плащаме ние. Затова е необходимо, когато се прави един булевард, да се смени правата и обратната вода“ – казва Димитров. Много от започнатите в неговия мандат обекти продължават да се реализират и сега – "Брезовско шосе“, "Дунав“, "Модър-Царевец“. За ремонта на "Брезовско“ коментира, че в последния момент е включена археологията, което забавя във времето и оскъпява обекта. Изтъква, че проектът за Южен обходен колектор изначално не е направен както трябва, защото е трябвало първо да се направят отчужденията по новото трасе и след това да се пристъпи към работата. Признава, че забавянето при изпълнението създава много негативизъм у гражданите не само към конкретния проект, а и към общината. Наложило се преработване на проекта покрай пробива "Модър – Царевец“, което е трябвало да стане много по-рано. Припомня, че Бетонният мост е трябвало да бъде премахнат до 2019 г. "Аз гарантирах, че тази пътна връзка ще съществува. Нещо повече – ако я бяхме включили в рехабилитацията на линията от Септември до границата, мостът щеше да бъде включен и да бъде направен. За съжаление, нямаше това виждане в предното ръководство. Мостът сега ще остане, ще бъде направен в частта му над линиите, но развръзките ще ги прави община Пловдив“ – казва той. Когато е бил областен управител, тогавашният генерален директор на НКЖИ Красимир Папукчийски му е показва проекта за новия мост с развръзките от двете страни, с възможност да се изкачват колите от централна гара, а отгоре е имало кръгово кръстовище. Определя го като елегантен проект и, ако е била започната реализацията му, се чуди дали е трябвало да се прави пробива под гарата. За "Модър – Царевец“ припомня, че проектите са направени, когато е бил районен кмет. "Тогава бяха отпуснати пари от правителството на Бойко Борисов. Константинов (б.а. - Александър Константинов, по онова време заместник-кмет в мандата на Славчо Атанасов), който ме критикува, ги прехвърли още същия ден от "Модър – Царевец“, мисля че бяха 6 милиона лева, ги прехвърли за асфалтирането на булевард "България“ и така и не можа да почне тогава пробива. Така е било писано – станах кмет, рестартирах го, започна“ – казва Димитров. В интервюто коментираме и яростно критикувания проект за пробив при Водната палата. От дистанцията на времето бившият кмет смята, че промотирането на идеята не е било достатъчно. Негови познати, които живеят в района, му разказвали, че са ги канели да участват в протестите срещу проекта срещу 150 лева. Категорично убеден е, че кръстовище на две нива на това място някога ще се случи и тогава някои пловдивчани ще се сетят за неговата инициатива за най-бърза връзка между "Източен“ и "Западен“, без светофари. Разказва и какви неприятности са му докарали сигналите в прокуратурата, която в края на краищата не открила нищо нередно. Тогава лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов му се обадил и му казал да не прави пробива като посочил за пример обществената реакция срещу Йорданка Фандъкова за жълтите павета. "Казах му: "Повярвай ми, както ми повярва за Асеновградско. Видя как го направих.“. Ташков и Менда Стоянова не искаха да има локали. Не искаха осветление, не искаха кръгови да има. Аз застанах твърдо тогава, Борисов ми повярва и го направих“ – разказва Димитров. Отстъпил за пробива, защото се съобразил с мнението Борисов. Очаквайте продължение. |
Още по темата: | общо новини по темата: 25 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/5 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятели
на 12.12.2023 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: До минус 19 градуса този уикенд, ще натрупа сняг
13:04 / 21.11.2024
Предупредиха лошо собственика на лъскав черен "Мерцедес" в Пловдив
14:24 / 20.11.2024
Елитът на България се събра в НДК, Марта Вачкова с нов кавалер
08:35 / 21.11.2024
Жената, заснела трагедията: Виждаше се оголеният череп на Гунди
10:58 / 21.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета