ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Златин Велев: Транспортният проект е реализиран успешно
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:42 / 05.06.2018Коментари (18)9505
© Plovdiv24.bg
Като политически спекулации заместник-кметът по транспорт на Община Пловдив инж. Златин Велев определи твърденията на БСП относно транспортния проект и поисканата му оставка.

Проектът  "Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в гр. Пловдив" е приключен успешно на 31 декември 2015 г. Такова е становището и на управляващия орган по оперативна програма "Регионално развитие“. Благодарение на проекта Пловдив стана първия град в страната  с над 48 километра велоалейна мрежа, предоставяйки възможност за алтернативен транспорт. Модернизирани бяха светофарните уредби на 50 кръстовища, изграден беше центърът за управление на трафика.

Още в края на 2015 г. 285 автобуса, собственост на частните превозвачи, извършващи услугата обществен превоз на пътници по утвърдената общинска транспортна схема, бяха оборудвани с устройства и интегрирани в системата за управление на градския транспорт. Междувременно обаче договорите за някои от автобусните линии изтекоха, обявен бе конкурс за избор на нови превозвачи, последваха обжалвания, които в крайна сметка приключиха и на 1 март 2018 г. бе сключен новият договор. Автомобилният парк  е обновен почти изцяло с екологични автобуси "Евро 6“, които постепенно се оборудват се присъединяват към системата за електронно таксуване. Процесът не спира. По 11 линии - 4, 25, 113, 12, 21, 26, 36, 22, 24, 27 и 93, вече се продават електронни билети и броят им всекидневно нараства. 

Общинските съветници от БСП би трябвало да са добре запознати с процеса, тъй като именно с решение на Общинския съвет билети се продават както от автоматите, така и от кондукторите. По същия начин стои и въпросът за паралелната продажба на електронните и стандартните досега абонаментни карти за градски транспорт.  Автоматите по спирките също са функционални, като предстои да бъдат пуснат в работен режим след пълното оборудване на новите автобуси. Това също е вследствие на прието от Общинския съвет, включително с представители на БСП, решение, с което се измени и допълни механизмът за разпределяне на субсидиите, които Община Пловдив изплаща на превозвачите.

Освен че транспортната услуга непрестанно се подобрява, цената на билета за градския не се е повишила и е 1 лев, подчерта заместник-кметът инж. Златин Велев.

За разлика от БСП, успешната реализация  на проекта получи високо признание от непредубедени институции и организации. На осмото издание на един от най-големите и влиятелни дигитални и технологични форуми Webit Festival за изграждането на Центъра за управление и контрол Община Пловдив получи наградата в категорията за най-добра иновация за мобилност за 2017 година в съвременния транспорт и свързаните с него дейности.

Специална делегация от Европейската комисия също посети Центъра за управление на трафика и се запозна с реализацията на проекта.



Още по темата: общо новини по темата: 1113
24.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
предишна страница [ 1/186 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Да бе, откакто го реализираха, задръстванията станаха двойни!
0
 
 
Проекта ще е успешен когато няма щъркели и малки автобуси и кондукторите изчезнат а на светофарите поне стълбовете да бяхте боядисали жълти. Има още много да надграждате ама няма кинти.
0
 
 
Днес в 15,15 автобус по линия №4 нямаше климатик,беше сауна вътре и един млад кондуктор,кой явно е бил машинката за билетчета.В 93 същата работа-качвам се итърся устройството за проверка на картата си,усмихва ми се шофьора и казва"билетите са при шофьора"двата оранжеви автобуса на №9 също нямат климатик и по обед умишлено ги избягвам.Е,ако това е обновения транспорт на Пловдив-значи сте успели.
0
 
 
Докато има транспортен картел, няма и какво да се направи. Информационните табели на спирките светят но не показват разписание или следващ автобус. Трябва да се уточни какво значи "работят". Но дори да работеха и да има електронно билетче във всеки автобус, това н е променя времето, крайната цел се стига за същото време, дори да си видял светещата табелка и да си ползвател на електронен билет. Това са по-скоро излишни подобрения, на фона на реалния проблем. Докато има толкова много автомобили придвижването с автобус ще е същото. Не е необходимо да има бус ленти или нещо по-специално, а само да вдигнат 10-рно данъка на старите каруци, да изчезнат от пътя и да махнат всички незаконни и законни паркинги от булевардите. Така веднага се освобождава една лента, а останалия трафик ще намалее поне наполовина. Освен това велоалеите извън Тракия са рядкост, по повечето булеварди няма. Едно нещо не е само да се направи и да се зареже, като руски мегапроект и накрая да изгние, иска се поддръжка. На места алеите вече имат пукнатини, трябва да се помисли как ще се поддържат и да се направят още. Трябва да се глобяват нарушителите, все по-често се използват за автопаркинг, което е следствие от реалния проблем, ниския данък на старите пушилници.
+2
 
 
Транспортният проект е един огромен провал на сегашните управляващи. Нито автобусният превоз стана по-привлекателен,нито електрониката в него проработи,нито движението се подобри.Със съпътстващата концесия на спирките пътуването и чакането станаха отврат.Изградиха се нови структури,назначиха се десетки хора в тях, които само ядат общински пари, а реално нищо не правят и от дейността им нищо не зависи. Единственото нещо, за което "нашите" могат да тръбят фанфари, са огромните средства които се загробиха в този проект.
0
 
 
"Модернизирани бяха светофарните уредби на 50 кръстовища, изграден беше центърът за управление на трафика" пълен смях са тия нови "умни" светофари .... умни са само според кмета ни.
+4
 
 
Реално, единственото реализирано по проекта са велоалеите. Малките автобусчета Евро 5 и 6, привличат хиляди пътници с комфорта, който осигуряват. Остава и да вдигнете билетчето и всичко ще се нареди - няма пътници, няма кой да се оплаква.
0
 
 
Глупости,глупости,глупости още колко пъти трябва да го напиша,нищо не е направено ,нищо не е забравено само се плащат едни пари ,а градът се задъхва отдавна от тези умни светофари,прав е Гочев по долу,къде са датчиците изобщо има ли ги в асфалта поставени ,нали са платени,кога най после ще се оборудват тия нови рейсове, коя година изобщо това нещо ще се финализира,трябваше да е април 2016 год.,но....
0
 
 
Колкото и да говори Велев ясно е че сътвори един голям транспортен хаос.Защо го търпи кмета още? Ще става все по задръстено навсякъде с тези "интелигентни светофари " и куп глупости още.Жалко че толкова пари отидоха на вятъра.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Избори в САЩ
51-ото Народно събрание
Тенис от Пловдив и региона
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5578) 59%
Не (3050) 32%
Не мога да преценя (899) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: