Знаци на турски и английски възмутиха майка на дете в Пловдив
Plovdiv24.bg получи на редакционната си поща жалба от Велиана Пеева от Пловдив. Тя е изпратена и до директора на Национален инспекторат по образованието и до директора на РУО Пловдив. Публикуваме я без редакторска намеса:
"Уважаеми Госпожи и Господа,
Искам да изкажа дълбокото си възмущение и недоумение от абсурд, на който станах свидетел вчера. Вчера, 10 ноември 2022 г., прибирайки детето си от ДГ "Перуника", Пловдив, ул. "Марагидик", видях пътните знаци, които снимах и Ви прилагам в прикачения файл.
Както можете да забележите, надписите на тях са на турски и английски език... Турски и английски език...
Доумявате ли за какво става въпрос? Защото аз не доумявам... Предучилищното възпитание има своето съществено значение за развитието и оформянето на детската личност.
В държавна детска градина, където изпращаме децата си да получат основата и предпоставките за развитие на национално самосъзнание, възпитаване в родолюбие и съпричастност към история, род и отечество...
Така ли се организира ефективен възпитателно-образователен процес днес? Така ли се развива духовното здраве на децата ни?
Това ли е културно-образователната среда, в която трябва да растат децата ни? Бъдещето на България!
Не трябва ли дейността на детското заведение да допринася за активното съприкосновението на децата с българското, укрепване на националното им самосъзнание и да ги правят горди със своята национална принадлежност.
Съгласно чл.70, ал.1 от Закона за предучилищно и училищно образование процесът на предучилищно образование е подчинен на прилагане на програмна система като част от тази стратегия и съответства на изискванията на държавния образователен стандарт за предучилищно образование. Програмната система е цялостна концепция за развитие на детето с подходи и форми на педагогическо взаимодействие, подчинени на обща цел.
Програмната система е разработена в съответствие с разпоредбите на Наредба №5 за предучилищно образование; Наредба № 6 от 11.08.2016 г. за усвояването на българския книжовен език.
На тази възраст децата се запознават с българските букви. След това срички... Български език! А ние им предлагаме турски и английски, и то без знанието и съгласието на родителите...
Оставам дълбоко възмутена и се надявам това да не е масово във всички детски градини. Надявам се да се обърне внимание на директорката на ДГ "Перуника" да снеме знаците от учебния процес на децата ни!
С уважение!
Велиана Пеева
Да живее България!"