Спешна помощ въвежда специален телефон за пациенти с коронавирус | ||||||
| ||||||
"Само за 2-3 часа се натрупват 60-80 адреса за коронавирус. И отделно са другите спешни адреси", обясни говорителят на ЦСМП Катя Сунгарска. За да се отвори такава линия обаче трябва да има кой да отговаря и на нея. "Набираме студенти по медицина, които да назначим на трудов договор, за да работят на телефони и да се отзовават само на COVID сигнали", обясни Сунгарска. И в момента, въпреки че работят извънреден брой екипи, от Спешна помощ признават, че понякога се бавят с часове, докато се отзоват на сигнал за коронавирус. Причината - пълната дезинфекция, през която преминават и медиците, и линейката. Ако продължи да расте броят на сигналите, то забавянето ще стане още по-голямо, казват лекарите. И споделят и другото си опасение - медицинските екипи да намелят. Само за последните два дни те са с 2 по-малко. Заради катастрофи, след които лекарите се превръщат в пациенти. "Най-честите причини за инциденти са при преминаването на червен сигнал с включена сигнализация и поне един шофьор не прави път. Така се стига до сблъсък", обясни за Нова тв Радослав Георгиев, ръководител "Автобаза" в ЦСМП – София. Така в този момент в сервиз има 11 линейки, а ремонтът понякога отнема месеци. В Спешна помощ има само няколко резервни линейки, които екипите могат да използват след като станат инциденти. Ако обаче и те се счупят, медиците остават с вързани ръце. |
Още по темата: | общо новини по темата: 17088 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2848 ] следващата страница |