Глобиха известен спортен магазин в Пловдив заради "агресивен маркетинг“
Автор: Георги Василев 08:40 / 03.11.2020Коментари ()10026
© Plovdiv24.bg
Пловдивският спортен магазин "Декатлон“, който се намира в район "Тракия“, отнесе глоба от Комисията за защита на потребителите (КЗП) заради нередовна промоция на обувки, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Артикулите били обявени за намалени през август м.г., но от ръководството на магазина не смятали да ги връщат на старата цена.

Проверката в магазина била извършена в началото на годината. Обектът бил в работен режим и се обслужвали клиенти. В хода на осъществената проверка било установено, че за двадесет и два чифта мъжки обувки с марка “Quechua", дружеството е обявило намаление на цените чрез думите "нова цена 49,90 лева“ и "стара цена 58,90 лева“. Двете величини били посочени в етикета на стоките, който бил поставен непосредствено до намалените артикули. В етикета била отразена и датата, от която е валидно намалението - 23 август 2019 г.

Проверяващите от КЗП Пловдив провели и разговор със служител на магазина, който ги уверил, че намалението е валидно и към датата на извършване на проверката. Затова магазинът получил акт по Закона за защита на потребителите:

Според член 66 от цитирания закон, съобщението за намаление на цените не може да бъде прилагано за период, по-дълъг от един месец и по-кратък от един работен ден. От фирмата подчертали, че не организират промоции, при които цената се редуцира за определен период от време и след това се възстановява първоначалната. Политиката на дружеството била, че когато се намали цената на даден артикул, тя остава такава до изчерпването му.

Според магистратите, в случай че ценовата политика на дружеството действително е подобна, то не е следвало етикетът на стоката да бъде оформен с ясни обозначения за "нова цена“ и "стара цена“.

"Посочено по този начин, то се създава недвусмисленото впечатление у потребителя, че се касае за временно намалена цена, като след известен период от време ще бъде върната първоначалната, по- висока такава. Традиционно се приема, че намалението в цената на дадена стока, промотира същата и създава у потребителя "нужда“ да я закупи веднага, докато все още е с намалена цена.

Затова член 66 от ЗЗП въвежда ограничение в периода, през който даден артикул може да бъде обявен с намалена цена (въвежда се защита на потребителя от агресивна маркетингова политика на търговските вериги). Тоест, в случай че дружеството- жалбоподател трайно и окончателно е намалило цената на стоката, то в етикета на същата е следвало да бъде отразена единствено текущата цена, а не да се внушава на потребителя, че стоката е с временно намалена такава“, пише в мотивите на съда.

Наложената глоба е в размер на 500 лева, а съдебното решение подлежи на обжалване пред административния съд.


Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Globiha-izvesten-sportenmagazin-v-Plovdiv-zaradi-agresiven-marketing-1016683
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.