Схема за вечеря в ресторант заобикаля правилата срещу 20 лева | ||||||
| ||||||
Журналистите влизат в хотела в петък вечер. На рецепцията ги питат дали имат резервация. Уточняват, че идва сервитьор, който прави "регистрация“ и ако в единия ресторант няма места, то в другия -"Панорама“, на 19-ия етаж, има. На 16 януари столичната полиция и здравните власти проведоха акция в същия хотел и откриха точно този ресторант препълнен. Последваха глоби. Две седмици по-късно екипът на телевизията е настанен в друг ресторант на хотела. "Можем да ви предложим една маса за непушачи. Трябва да минете през рецепция – да се регистрирате. Ако се регистрирате за двама, ще е много по-добре за нас“, казва служител на хотела. И други хора плащат символична такса и се регистрират като гости на хотела срещу 20 лв. на човек и получават документ за платена стая, но не и ключ. В сайта на хотела обявените цени за нощувка са между 68 и 97 евро. На входа има табела, че ресторантът работи само за гости на хотела. От персонала предупреждават да се побърза с поръчката, защото очакват полицейска проверка, каквато имало и предишния ден. Ден по-късно, пред камера управителят на ресторанта Слави Бучков отрече, че са предупреждавани за предстоящи проверки от РЗИ и полицията. Уточни, че на входа клиентите се проверяват за регистрацията и дали са гости на хотела, след което се настаняват в ресторанта. "Ценовата политика не мога да я коментирам, но мисля, че 40 лв. за стая, в тези тежки времена, не е никак малко, за мен дори е много“, допълва той. Журналистите виждат как в така наречения салон за пушачи спокойно се палят цигари, въпреки че управителят отрича. Според сайта на хотела капацитетът на ресторанта е за 180 гости на закрито. Съгласно заповед на здравния министър ресторантите към местата за настаняване могат да работят до 50 % от капацитета. Минути преди 22 ч. повечето клиенти си тръгват и напускат хотела. В ресторанта обаче остават хора и след ограниченото работно време. В официална позиция от хотел "Маринела“ заявиха, че спазват законодателната уредба, както и противоепидемичните мерки: "Предвид кризата, която засегна най-много нашия бранш, мениджмънтът на хотела разработи гъвкави пакети за услуги, които са значително занижени като цена, тъй като са и времево ограничени. Практика в петзвездните хотели е от рецепция да се съдейства на гостите за резервация в заведенията на територията на обекта. Посоченият в репортажа ресторант е под наем и не е част от нашия мениджмънт“. Здравните власти са сезирани за случая, очаква се реакция от тях. |
Още по темата: | общо новини по темата: 17081 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2847 ] следващата страница |