Вълчев: В настоящата ситуация е неразумно присъствено обучение | ||||||
| ||||||
Вълчев обясни, че при обучение в електронна среда има по-ниска ефективност на педагогическото взаимодействие, бързо се понижават стимулите за учене при учениците, страдат социализацията и зрението на децата, но "това е по-добрата алтернатива на никаквото обучение". "Фактът, че като образователна система се справихме по-добре с това компенсаторно обучение спрямо други страни, позволи да не забавим образователното развитие с година-година и половина. Факт е, че имаме дефицити, но системата има механизми, които да ги компенсира. Пред учителите в идните месеци и година стои тази задача", каза министърът. По думите му през юни тази година голяма част от училищата, както и през миналото лято, ще осъществяват дейности за преодоляване на образователни трудности. "Надявам се през новата учебна година да имаме пълноценен образователен процес. Ние сме една от страните, които приоритизираха системата на образованието при ваксинирането", каза още Вълчев. По думите му все още училищата и детските градини са част от веригата на разпространение на заразата. "Репродуктивното ни число е 1.4. За да намалим натиска върху здравната система, трябва да го свалим под единица", каза Вълчев. По думите му всяка среда допринася малко или повече за разпространението на инфекцията. Според него проблемът на детските градини, на училищата, на университетите е, че в учебните стаи учениците или студентите прекарват много часове заедно. Колкото и децата да стоят с маски, винаги има риск от разпространение. "Надяваме се до края на учебната година учениците да могат да се върнат за повече дни в училище", каза Вълчев. Министърът информира, че към вчерашна дата има 9000 карантинирани учители и ученици в страната и общо около 700 заразени. От този брой учениците са нисък процент. |
Още по темата: | общо новини по темата: 17090 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2849 ] следващата страница |