Здравко Димитров: Борисов и Радев трябва да намерят общ език за доброто на България | ||||||
| ||||||
- Как управлявате Вие в обстановката на служебен кабинет на Румен Радев, влязъл в остра престрелка с лидера на ГЕРБ и ексминистър-председател Бойко Борисов, в обстановката на ковид и това, че ГЕРБ не е на власт? - Не е лесно. Мандатът се очертава като много труден и изисква върхови усилия, мъдрост, позитивност, за да може всичко, от което Пловдив има нужда, да бъде осъществено! Трябва диалог и много търпение от всички, защото и политическата обстановка е много тежка, така че без диалог и само с излизания по улицата няма да стане! Това го разбраха и в парламента!“. - Вчера имахте една среща по повод на това, че автобусите в Пловдив искаха да спират, какво стана?“ - Никога не съм отказвал среща с превозвачите. Съгласих се, че билетите в града са може би най-ниски в цяла България, превозвачите търпят загуби, защото и цените на горивата са се повишили, но още веднъж подчертавам, че проблемите се решават само с диалог, сядаме на масата и излагаме аргументите. Той продължи, че на следващата сесия на общинския съвет ще бъде вкарано предложение превозвачите да бъдат дотирани и добави: "Но за това трябва да гласуват и общинските съветници, не е достатъчно само аз да бъда съгласен!“. - "Като говорим за транспорта, вие получихте като тежко наследство неработещ транспортен проект, опитите ви да въведете електронно таксуване все още не са завършили, как ще решите този проблем с обществения транспорт?“ - "Тотално провален транспортен проект наследихме! Представяте ли си, в Пловдив нямаше десен завой? Вече имаме 25 кръстовища, продължаваме да работим в тази посока. В Пловдив през деня влизат много хора, които работят. Улиците преди време са били изчислени за 40 000 – 50 000 коли, а сега само за ден влизат толкова!“. Димитров добави, че се работи за кръстовища на две нива и пробиви на различни места и ако не се обърне внимание на тези проекти, ще настъпи пълен хаос. Здравко Димитров обясни, че в Пловдив искат да минат на електронно таксуване в градския транспорт, може би до края на годината ще се обяви конкурса. Компанията, която е получила предишната поръчка, не си е свършила работата, сега отново се започва отначало, може би ще има и обжалвания, което води до загуба на време и нерви. - "Щем не щем всичко опира до пари, говорихме и за дотация на градския транспорт, сега пак говорим за пари. Как изобщо се справяте финансово, откъде общината черпи резерви?“ - Никак не е лесно, строят се 11 нови детски градини в момента, има планове да се построят и нови училища. В момента има проект за ново училище до хуманитарната гимназия. - "Тук преди малко бяха Ричард Алибегов, председател на БАЗ, Магдалена Милтенова от КАП и Петко Ангелов от КАПБ. Ричард Алибегов ми каза да Ви предам много поздрави. Какво закодирано послание Ви пращат ресторантьорите?“ - "Преди време и аз съм се занимавал със същия бизнес, така че се разбираме без думи. Предайте му и Вие много поздрави! Община Пловдив беше първата, която отмени тротоарното право, отмени наемите. Не съм безразличен към техните проблеми, с каквото можем си помагаме взаимно!“. - "Как се движат протестите на собствениците на ресторанти и нощни заведения?“ - Настини липсата на социални контакти е нещо много неприятно. Що се отнася до протестите, такива винаги е имало, трябва обаче да се подходи внимателно към всички аргументи. - "Какво е политическото бъдеще на България?“ - Едно е да говориш от студията на телевизиите и от площадите, съвсем друго е да поемеш властта и да носиш отговорност. Иначе ние сме горд народ, ще преминем и през това! - "А трябва ли Борисов да се кандидатира за президент? - Уважавам и единия, и другия, те са големи хора с опит, според мен Борисов и Радев би трябвало да намерят общ език за доброто на България! |