Сами можете да се убедите от актуалния кадър каква "навалица" е на изложението
"Ама в Пловдив панаир ли имало?", ще са едни от честите възклицания на пловдивчани през следващата седмица. Фактите говорят красноречиво, че една от емблемите на града запада тотално и губи бизнес и обществения си облик, под управлението на "емблематичния" Георги Гергов. В "ерата Гергов", както пловдивчани обичат да наричат летоброенето от момента, когато с взлом родения в Джурилово бизнесмен влезе в собствеността на панаира, предприятието запада стремглаво и е на път да бъде заличено, ако необратимото вече не е и сторено.
Фактите, които от самия панаир гордо предоставят през последните години, са не плашещи, а направо стряскащи. Само за сравнение изложителите на есенния технически панаир тази година са почти на половина спрямо миналата. Бройката на посетителите също е в пъти по-малка. Причини за това си има, като само една от тях е световната икономическа криза, но далеч не всичко може да се обясни с това. Може би кризата е добро оправдание и по-скоро работи в полза на текущото управление, за да прикрие пред по-наивните пловдивчани неспособността им да управляват предприятие от подобен ранг.
Пловдивски бизнесмени, участвали преди на панаира споделят, че в последно време "пропускат", тъй като ценовата политика на изложението изобщо не отговаря на световната криза и бизнес средата. Българите предпочитат да инвестират в пъти повече и да ходят по изложенията извън България, отколкото в родния си град - факт, който е достатъчно показателен как се управлява дружеството.
Посетителите също са критично малко. Въпреки, че в преди началото на изложението от пресцентъра на Панаира обявиха, че очакват иначе не чак толкова голямата цифра от 100 000 посетители, в края на изложението те отчитат (по данни на Панаира) 50 000 посетители. За сравнение миналата година посетителите бяха към 150 000. Билетът от 6 лева тази есен дори няма да го коментираме. Липсата на реклама също е огромна, каза го и ексминистърът на икономиката в началото на тази година. Гергов реши да гради медийна империя, естествено с панаирни пари, като разчиташе, чрез тази империя да рекламира изложението, поне на местна почва. Резултатът и тук е катастрофален, като "медиите" му са далеч като качество и аудитория от тези определения. Панаирът отсъства от истинските медии, където са хората, от там много хора дори не разбраха, че в момента се провежда панаир.
Въпреки течащите огромни ремонти именно в район Северен, увеличение на трафика по време на панаира не бе усетено, спрямо седмиците преди това. Само по себе си това говори до колко е спаднал интересът към изложението, имайки предвид какви задръствания и натоварен трафик са свикнали да търпят хората от района, а и в централната част на Пловдив по време на подобни големи изложения.
Не е нормално цената на билетите и на площите за изложители да расте, а продавачът на кебапчета да сваля цените два пъти, за да компенсира липсата на хора и финансовата криза (колко тя се отразява на купуването на кебапчета е отделен въпрос). Да не би този продавач да е по-добър бизнесмен?