"Винзавод Асеновград" започва износ за Китай | ||||||
| ||||||
"Установихме лични контакти и участвахме в дегустациите на две международни винарски изложения в Шанхай", така обясни Чаталбашев стъпките към пробива на пазара в далечен Китай. Вината на избата ще се продават от местни китайски партньори през търговските вериги „Метро" и „Уолмарт". Докато проучва вкуса на китайските любители на вино, винзаводът ще изнася десет вина, главно червени, като 50% от тях ще е мавруд, а 10 на сто - бели сортове. Сред тях "Манастирско шушукане", "Меча кръв", "Мавруд цар Асен", "Каберне совиньон цар Асен", "Шато Асена каберне совиньон", "Шато Асена каберне совиньон" и "Мерло", "Шато Асена каберне совиньон" и "Памид" и "Каберне совиньон резерва" и "Мавруд резерва". В Китай българската винарна е получила и по-добри ценови условия за продуктите си. "Успяхме да договорим средни ценови равнища и ако в Европа продаваме по едно евро, в Китай достигнахме между 2 и 5 евро на бутилка", каза още Чаталбашев. "Винзавод Асеновград" изнася близо 1.5 млн. бутилки вино годишно за Германия и почти половин милион за скандинавските страни, където маврудът отново е предпочитан сорт. Избата отглежда собствени лозови масиви, като тази година ще засади още 1000 дка нови лозя. По-голямата част от насажденията са мавруд - 1300 дка, 1000 дка със сорта рубин и други 100 дка с все още малко познатия у нас френски сира. Компанията планира да засади и около 300 дка каберне. Според Чаталбашев раздробената земя е главен проблем за създаването на добри лозови масиви. Тази година като всички винопроизводители и винарната в Асеновград е усетила недостига на винено грозде, но тя предвидливо е създала свой резерв. "Винаги имаме 7-8 хил. тона резервно вино", обясни Чаталбашев. |