© Plovdiv24.bg | | Три обособени позиции, за които може да се кандидатства поотделно или заедно. На толкова са разделени дейностите в обществената поръчка за избор на изпълнител по проекта "Рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъците на жп линията Пловдив - Бургас". Началото на тръжната процедура за обекта, който е първият голям проект по оперативна програма "Транспорт", беше дадено в средата на миналата седмица. Индикативният бюджет е 366.45 млн. лева, от които 55% са безвъзмездна финансова помощ от Кохезионния фонд на Европейския съюз, а останалите средства се осигуряват от националния бюджет. Това съобщи министърът на транспорта Александър Цветков.Работата по проекта включва подновяване на железния път и съоръжения в определени участъци, среден ремонт, подновяване на системите за сигнализация и телекомуникация.
Дължината на отсечката е над 260 км, тя е част от Общоевропейски транспортен коридор 8. След реализацията ще се постигнат скорости до 160 км/ч при 80 км/ч в момента, което ще намали пътуването от Пловдив до Бургас с час. Кандидатите за участие в тръжната процедура могат да участват както само за една, така и за три от определените обособени позиции (виж карето). Сроковете за изпълнение за отделните обособени позиции са различни - 19 месеца (позиция 1), 43 месеца (позиция 2) и 38 месеца (позиция 3). Според условията на търга срокът за подаване на документи е 11 януари 2010 г. Документацията за участие в тръжната процедура се получава в Национална компания "Железопътна инфраструктура" до 10 дни преди изтичане на срока. Офертите ще бъдат отворени на 12 януари 2010 г. в 10.00 часа в сградата на компанията.
Критериите на обществената поръчка са така подбрани, че да бъдат максимално балансирани и да изключат дискриминация. Сроковете за завършване на проекта са до три години след края на тръжната процедура. По оценка на експертите от министерството на транспорта ефектът от външните икономически ползи е 1.529 млрд. лв. за периода на експлоатацията на обекта.
Източник: в."Строителство градът" |