Пловдивско училище повишава професионалната квалификация на своите учители | ||||||
| ||||||
Националната търговска гимназия не изневери на традицията си да предостави чрез европейска програма "Еразъм" възможност на своите учители да почерпят опит от европейските си колеги. Активното участие на гимназията по програма "Еразъм" се превърна в задължителен елемент по пътя на професионалното развитие на учителите. Едноседмичният обучителен курс се състоя във Вечнния град – Рим, Италия. Курсът разкри пред учителите неограничените възможности, които предоставят ИКТ технологиите в образованието. Обучението беше проведено от 06 до 10 юни. Сред основните цели на мобилността са: 1. Да се запознаят участниците с ключовите въпроси, свързани с дигиталната грамотност в образованието, в контекста на съвместното обучение, смесеното обучение и обърната класна стая. 2. Да разсъждават, обсъждат и преглеждат смесеното, обърнато и съвместно преподаване и учене чрез интегриране на технологии и уеб инструменти. 3. Вдъхновяване от най-добрите практики за това как ИКТ могат да подобрят мотивацията, участието, предприемачеството и ученето на учениците. 4. Подобряване на дигиталните умения чрез работа с редица интересни инструменти, софтуер и програми за преподаване и учене. 5. Проектиране и разработване на конкретни проекти за обучение (мултимедийно съдържание, ресурси и смесени уроци), които да се прилагат в класната стая. Уменията, придобити в този курс, ще помогнат на учителите да направят своите класове по-ангажиращи, като включат учениците във вълнуващи съвместни проекти или творчески онлайн дейности. Специален акцент беше поставен върху уеб решенията и приложенията, които насърчават приобщаването (позволяват на учениците с различни учебни нужди и способности да участват пълноценно) и устойчивостта (насърчават безхартиеното и ефективно използване на училищните ресурси). Учителите усъвършенстваха владеенето на английски език и уменията си за общуване в интеркултурна среда в резултат на комуникацията с другите обучаеми и със служителите в обучителната организация. |