Машинист получи заповед да тръгне на червено. Какво последва? | ||||||
| ||||||
“Абсурдно е да се сравнява ситуацията в Калотина - Запад със ситуацията в Гърция. Действително има такъв случай. Грубо потъпкване на правилата за движение на влаковете от страна на дежурния ръководител, който беше отстранен от работа и сменен от началника на гарата’", категоричен бе Данчо Георгиев, директор “Управление движението на влаковете и капацитета" в НКЖИ. Той уточни, че риск от катастрофа е нямало, “защото междугарието е било свободно". “Пълен абсурд е! Никой в тази държава не би си позволил да мине на червено по указания. Указания е имало от немарливост и от нежелание за изпълнение на служебните задължения от страна на дежурния ръководител", каза още Георгиев. Той обясни, че на червен сигнал се преминава в случай на повреда на осигурителната техника. “Но за целта има нормативно разписани документи, при които на машиниста на влака се връчва писмена заповед и се определят условията за заминаване от гарата", посочи Георгиев. В този случай е имало технически проблем, който се изразява в повреда на локомотива на товарен влак, който е потеглил от гара Калотина-Запад за Калотина и следствие повредата се е върнал обратно към гарата, с което е блокирал междугаровата осигурителна техника. Експертът по пътен транспорт инж. Варужан Апелиян обясни, че преди 10 години на същото място има катастрофа между пътнически и служебен влак. Според него причината е била отново минаване на червено. Друга причина, за която говори инж. Апелиян, са слухове за пренасяне на контрабанда. “Ако системата не работи, т.е. работи се на телефонен способ - всичко е възможно", каза той. |