Вилислав Славев: Unboxd е мисия, с която удължаваме живота на дрехите | ||||||
| ||||||
Идеята за създаването на Unboxd датира от 2018 г., а крайният продукт е станал реалност през април 2022 г. "За 11-те месеца, в които функционира платформата, с покупко-продажби на сайта и продажби на онлайн базарите сме спестили на природата малко над 609 000 литра вода и малко над 2 тона въглеродни емисии. Ресурсите, необходими за изработката на дрехи, са много и ние вярваме, че с всяка една покупко-продажба ги минимизираме“, обясни Славев. И посочи пример с водата, необходима за производството на една памучна тениска – около 2700 литра. "Това е вода, която отива, за да израсне този памук, до момента, в който тя отива в магазина“, поясни той. Александра Кисова – бранд мениджърът на компанията, коментира, че в държавите в Западна Европа и Америка възприятието към пазаруването втора употреба е по-добро, отколкото в Източна Европа, включително и в България. "Тук все още има хора, които имат негативно възприятие към тази дейност. Чрез съдържанието и лекциите, които правим, се опитваме да информираме хората за ползите, които може да има за тях, и за това как могат да допринесат за минимизирането на негативния отпечатък, тъй като когато човек не знае за даден проблем или не го среща в ежедневието си, има по-малък шанс да потърси и решение на този проблем“, заяви тя. Онлайн базарите, които организират Unboxd, дават възможност да съберат на едно място продавачите и купувачите. До момента са проведени пет такива – в София, Благоевград и Пловдив. "На последния поканихме и дойдоха различни партньори, малки бизнеси с устойчиви цели като нашите“, разказа Кисова. Тя призова към по-минималистичен начин на живот, използване на по-малко материали и рециклиране остарелите продукти. |