Ако ще се фукате с лети джанти, много внимавайте с избора на гуми | ||||||
| ||||||
Всичко започва просто и непринудено. В магазина продавачът препоръчва "гума" и дори прави отстъпка за нея. Водачът се нуждае само от това. Той, без да навлиза в подробности, радостно зарежда покупката в багажника и отива да ги монтира. В сервиза за всеки случай се проверяват летите джанти. Нормални са, без кривини и повреди. Следва монтаж и водачът, доволен от себе си, тръгва по пътищата през лятото. Въпреки това, постепенно започва да забелязва, че поведението на колата се е променило. Появяват се паразитни вибрации при ускорение или спиране. И понякога тези симптоми започват да притесняват. Обикновено те се дължат на "криви" гуми. Особено ако са употребявани. Но не са рядкост и случаите, когато след отстраняването на колелото веднага става ясно, че проблемът е много по-сериозен. По ръба на джантата внезапно са се появили следи от износване. В някои случаи ръбът на джантата започва буквално да се отлепва. В най-лошия случай това може да доведе и до изхвърчане на гумата в движение. И ако това се случи на скорост, тогава инцидентът не може да бъде избегнат. Гумаджиите казват, че виждат това доста често. Това е така, защото върху джантата е поставена гума, която не отговаря на стандартните параметри на самата джанта. Когато гумата е доста по-широка, то такава дреболия е достатъчна, за да започне деформация. Ръбът на "отливката" не издържа на натоварването, което страничната стена на гумата упражнява върху него и постепенно го деформира. В резултат на това целият комплект джанти, който само преди дни е бил в отлично състояние, трябва да бъде изпратен на сметището, пише Automedia.bg. |