Как да защитим правата си, ако имаме резервации в Гърция? | ||||||
| ||||||
Ако имате резервация и Ви предстои да тръгнете, проверете къде в момента има пожари и какво е състоянието на въздуха. Обадете се на рецепцията на хотела и попитайте за актуалната обстановка, след което настоявайте да получите информацията и писмено. Това е важно, тъй като при подаване на заблуждаваща информация от страна на хотелиерите местните органи за защита на потребителите могат да се сезират и да докажат нелоялна практика. "Можем да сигнализираме чрез бюрото в Гърция от Мрежата европейски потребителски центрове, ако сме се обадили в хотела в Гърция и от там са ни казали, че всичко е прекрасно, но не е така. Това би било нелоялна търговска практика, защото не сме получили истинската информация, на база на която да направим своя информиран избор дали да заминем или да не го направим и да видим какви са законовите и практически възможности да се откажем от това пътуване“, обясни Руменова. Тя добави, че при доказване на заблудата виновните хотелиери могат да бъдат глобени и да им бъде забранено прилагането на тази нелоялна практика занапред. Потребителите могат да се възползват от това решение на база на него да си върнат парите, но процедурата по произнасянето и влизането в сила на решението няма да бъдат факт за дни, предупреди експертът и препоръча на първо време да се изследват наличните към момента възможности. Ето защо друг важен момент е да се осведомите за условията, при които можете да отложите или да отмените нощувките. Дори и да решите да предприемете пътуването, следете непрекъснато промените и бъдете гъвкави в решенията си. В случай че вече се намирате в засегнат от пожарите район, проверете за възможностите да напуснете по-рано и какви биха били финансовите загуби за вас. Опитайте да преговаряте с представител на хотелиера да задържи по-малка сума с аргумента, че ще му отпаднат разходите за консумативи като ток и вода, които поради преждевременното си при напускане няма да ползвате. "Призовавам гръцките хотелиери да приложат по-гъвкави форми на решения към гостите на своите места за настаняване и да не им начисляват неустойки върху разходи, които ще им отпаднат заради преждевременното напускане. Освен това, обикновено търговците застраховат своя бизнес и могат да проверят какви са възможностите да си върнат част от загубите, което също може да се основа за прилагането на добри практики“, настоя още Габриела Руменова. При изпадане в беда и необходимост от съдействие хората могат да разчитат на създадената организация и осигуреното денонощно дежурство за оказване на помощ на българските граждани на телефони: +30 210 67 48 105, +30 210 67 48 106; +30 210 67 48 107, както и на мобилен телефон: +30 693 70 96 22 |
Още по темата: | общо новини по темата: 6976 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/1163 ] следващата страница |