Автобус с биогориво вози служители на Търговската палата | ||||||
| ||||||
Според Херпелинк най-скъпа е инвестицията в трансформатора, който струва между 800 и 900 евро за леките автомобили и от 1600 до 1800 евро за товарните. Цената на добавките е 3 евроцента за литър. Белгийците казват, че превозните средства могат да се движат и без добавки, но само през летните месеци. Няма проблем след като колата се е движела с растително масло да премине и на дизел. Когато се зареди за първи път с олио пък изпуска газове с мирис на пържени картофи, но това трае докато изгори напълно дизела в резервоара. Белгийците казват, че новата технология ще е рентабилна за градския транспорт, защото ще е по-евтино и ще пази околната среда. Страната ни пък може да продава на други държави количества вредни емисии, които имаме право да изхвърляме в атмосферата, но не сме го направили. Тази възможност се предвижда съгласно Протокола от Киото. Цената на тон парникови газове върви от 5 до 10 евро. От Министерство на икономиката съобщиха, че започват работата по стратегия, която да насърчава използването на биогориво у нас. Вероятно ще се дават някакви стимули на фирми и граждани, които използват екологичната технология. Изданието припомня, че това не е първият случай, когато за гориво на автомобил се използва олио. Германецът Дейв Ветцел използва успешно заместител на дизела за своя 20-годишен Volkswagen Golf. Събира използваните мазнини от заведенията за бързо хранене като McDonalds и изгаря около 40 литра седмично. Той е кръстил колата си "McDiesel" и до сега е изминал със странното гориво 460 000 км. Изобретателят е модифицирал така колата си, че биогоривото (вдясно) се загрява до 160 градуса, което му позволява да използва мазнината и през зимата. Той запалва колата си на конвенционалното дизелово гориво. Когато мазнината се загрее достатъчно двигателят автоматично превключва на нея. Ветцел прекарва горивото през памучен филтър, който сам е измайсторил. |