БНТ продала рекламата си на безценица на ''"Проктър и Гембъл България ООД''
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:29 / 24.09.2004Коментари ()1847
БНТ е продала рекламата си на безценица, сочи анализ на договора й с рекламния гигант "Проктър и Гембъл България ООД", с чието копие разполага "Новинар". Според документа БНТ е продала 40% от рекламното си време за година напред срещу 3 000 025 лева без ДДС. Сумата е едва около 25% от предвидените в бюджета приходи от реклама. Контрактът е финансово неизгоден и ще намали приходите от реклама на БНТ до 7-8 млн. лева, твърдят финансисти. Според тях държавната медия запълва времето си с евтини реклами и така рискува да пренасочни потенциални рекламодатели към конкурентни медии. Според договора телевизията ще излъчва всеки ден по 6 минути реклама на американския гигант "Проктър и Гембъл", от които 2,4 минути ще са в т.нар. праймтайм (най-гледаното време). Продуктите на "Проктър и Гембъл" - прахове, перилни препарати, памперси и превръзки, са най-търсени от жените между 25 и 54 години. А според контракта целевата група на рекламата е "цялото българско население между 12 и 29 г.". Това означава, че рекламите би трябвало да са свързани с младежки и др. подобни предавания, в които рекламата е по-евтина. На практика рекламодателят плаща по-малко за реклама. Изчисленията за цената са направени по специална система от рейтинг точки. Така рекламите ще ги гледа по-възрастното население, каквито са предимно зрителите на БНТ, а плащането ще стане като за "по-евтина" целева група. Трудно е да се изчисли сумата, с която БНТ е ощетена, твърдят специалисти. Според тях "Проктър и Гембъл" ще излъчи много реклами в предавания с висок рейтинг срещу минимални пари. Излиза, че БНТ е направила отстъпка на рекламодателя близо 70% от тарифните си цени. Документът е подписан на 18 август от и.д. шефа на БНТ Борислав Геронтиев и е в сила от септември. "Проктър и Гембъл" е един от най-големите рекламодатели в света. Той ще изплаща сумата на месечни вноски от 250 000 лева без ДДС. Контрактът е абсолютно изгоден за БНТ, категоричен е и.д. шефът на "Маркетинг и реклама" в медията Димитър Димитров. Според него тя имала гарантирани вече 12 милиона лева приходи от реклама до края на годината. Сумата обаче покривала само половината от рекламното й време. Затова тв управата решила да продаде останалото рекламно време на "Проктър и Гембъл". Димитров разясни още, че жените между 30 и 40 години вече имали изградени навици, затова компанията се насочила към зарибяването с продуктите към младите. Справката сочи, че в момента Канал 1 има едва 3 предавания, ориентирани към тях. Договорът обаче изправя пред свършен факт руската фирма "Видео Интернешънъл", с която предишният шеф на БНТ Кирил Гоцев подписа друг договор за предоставяне на рекламно време. Дори той да бъде официално признат, руската фирма реално няма да има рекламно време, което да продава. Според запознати това обяснява бързането при подписването на неизгодния контракт. Най-вероятно СЕМ ще се самосезира заради скандалния документ, заявиха негови членове вчера.


Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/BNT-prodala-reklamata-si-na-bezcenica-na-Proktur-i-Gembul-Bulgariya-OOD-1875
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.