"Ние, потребителите": Търговци първо вдигат цените, а после уж ги свалят за Черния петък
Автор: Харитина Агопян 19:06 / 17.11.2023Коментари ()3690
©
Габриела Руменова от "Ние, потребителите“ разкри за какво да внимаваме, когато пазаруваме на Черния петък, в предаването "Денят на Фокус“ по Радио "Фокус“. 

"Непосочването на старата цена на артикула и акцентирането само на промоционалната е административно нарушение, защото потребителят не може да се ориентира каква е реалната отстъпка“, посочи Руменова.

Срещат се нелоялни търговски практики, включително опит на търговците да ограничат законово уредените потребителски права. "Например когато пазаруваме онлайн, имаме право да се откажем от покупката в срок от 14 дни. Търговци се възползват от кампанията за намаление на Черния петък, за да кажат, че това правило отпада, докато тя тече. Това не е редно – правилото остава, независимо, че продуктът е закупен по време на промоция. Не отпада и правото да направите рекламация, ако стоката се окаже дефектна“, даде важни обяснения Габриела Руменова.

Търговецът може да поставя всякакви условия по време на Черния петък, но те трябва да бъдат в синхрон със закона. "Първо потребителят се обръща към търговеца, ако искането му не бъде удовлетворено, следва сезиране на компетентните институции и потребителски организации“,

обясни процеса по връщане на стоки Руменова. "Ние, потребителите“ помага на потребителите безвъзмездно.

"Търговецът понякога за кратко време вдига цената на продукта, за да може после да я намали по време на Черен петък с по-значителен процент. Той обаче е длъжен да прилага старата цена – тази, от която извършва намалението, поне един месец преди кампания за намаление. В противен случай намалението се счита за фиктивно и се предвиждат санкции“, предупреди Руменова.

Често уж се изчерпват количествата от даден артикул и потребителят е приканен да го поръча онлай в срок до няколко минути, за да не изпусне промоцията. "Залага се на 2-3 много популярни артикула, публикуват се спонсорирани постове с тяхно участие, потребителите кликват и стигат до страницата, която не им предлага този продукт – той вече не съществува в електронния магазин. Възможно е и никога този артикул да не е бил предлаган от въпросния сайт, а да служи само като "кукичка“ за привличане на вниманието на клиента“, даде подробности по темата Руменова.

Черният петък е доста изтощаващ за потребителите, защото където и да отидат и каквото и да отворят онлайн, изникват оферти. Обикновено става дума за стоки, от които сме се интересували и които са ни предложени посредством нашата онлайн история, подчерта Габриела Руменова.


Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Nie-potrebitelite-Turgovci-purvo-vdigat-cenite-a-posle-uzh-gi-svalyat-za-Cherniya-petuk-1900578
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.