Големият воден проект пред провал заради немска фирма | ||||||
| ||||||
Според Търновалийски по т.н.Голям воден проект има натрупано огромно закъснение. Срокът на немската консултантска фирма "Кокс", избрана от Министерството на околната среда и водите е удължен до 30 03.2011г. "На последната среща категорично заявихме нашата позиция да не се удължава поради никаква причина повече срокът на фирма "Кокс", тъй като натрупаното огромно забавяне застрашава реализацията на този проект", поясни Търновалийски. Стана ясно, че фирма "Кокс" разработват проектното предложение вече 2 години и 6 месеца, а съгласно насоките от програмата до края на 2014 г. проектът трябва да стане факт, защото иначе ще се изгуби финансирането. Според зам.-кметът в най-добрият случай, ако "Кокс" приключат до 30.03.2011г. най-късно до месец юни тази година проектът трябва да се одобри от Министерството на околната среда и водите. След това се чака още 6 месеца за одобрение от Европейската комисия , а после следват процедури по назначаването на обществена поръчка. Дейностите по този проект са изключително важни, защото касаят екологията на Пловдив, а именно: изграждането на 16 км второстепенна канализационна мрежа, на 14 км съпътстващ водопровод и реконструкция и модернизация на пречиствателна станция "Пловдив". До тук, според Търновалийски, закъснението е от 6 месеца. "Фирма "Кокс" е немска, но хората, които идват да работят в България са румънци", допълни зам.-кметът и това може би обясни донякъде нетипичното иначе за немците закъснение. Вторият извънредно важен проект е Транспортният проект. Консултантската фирма се казва "Планет" и е гръцка. Там забавянето е от около месец, предвид това, че докладът на фирмата се е забавил с 1 месец. Сумата по вторият проект от около 50 млн. лв.и може да бъде увеличена и намалена, според дейностите ,които ще бъдат включени в него. "Освен регулиране на трафика и включване на електронното таксуване на гражданите, има възможност да се включи и инфраструктурен проект за изграждане на подлез и надлез до Панаира, както и изграждането на велоалеи в града ни и подмяната на автопарка на града", поясни още Търновалийски. Транспортният проект засега няма срок за реализация. За изоставането на Пловдив в сравнение с Бургас - 144 млн.лв., Габрово - 130 млн. лв., Ботевград - 23 млн.лв. и Варна - 19 млн. лв. по отношение на усвояването на европейски средства и това, че с 7.6 млн. лв. се нареждаме на опашката паралелно с Чирпан, Пещера и Поморие, за което преди време вече писахме, Търновалийски каза, че има огромно закъснение по усвояването на европейски средства в цялата страна. Средният процент на усвояване на европейски пари в национален мащаб е около 6,7%, а с големите инфраструктурни проекти на София и Бургас е скочил до10%. (C) ПОТВ |
Още по темата: | общо новини по темата: 323 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/54 ] следващата страница |