Гъста мъгла около възстановяването на жп линиите под Бетонния мост
© Plovdiv24.bg
Министерство на културата не съобщава кога ще приключи проточилият се ремонт на железния път в рамките на централна жп гара Пловдив. Ведомството се намеси в инфраструктурния обект заради разкритата археология под железопътните линии в непосредствена близост до реконструирания в момента Бетонен мост. Работният е проект е предоставен в НИНКН за съгласуване, както вече сме съобщавали. Знайно е, че там попадне ли документация, не е ясно кога ще й дойде редът за разглеждане и изобщо не се говори за приоритети.

Единственото, което засега със сигурност се знае, е по информация от НКЖИ, чийто проект е модернизацията на жп ареал Пловдив. От държавната компания уведомиха в отговор на запитване на Plovdiv24.bg, че срокът за пълното спиране на движението на влаковете през Централна гара Пловдив е удължен до 31.10.2024 г.

По темата за модернизацията на жп възел Пловдив и откритата археология под линиите на жп гара Пловдив отправихме запитване и към Министерство на културата. Ето какво ни отговориха официално:

На 26.08.2024 г., в изпълнение на Заповед № РД9К-321/23.08.2024 г. на Главния директор на ГД ИОКН в МК за приемане на резултатите от археологически проучвания на недвижими културни ценности по чл.158а от Закона за културното наследство (ЗКН), в гр. Пловдив е проведена експертна комисия във връзка с постъпило искане вх. №33-00715/16.08.2024 г. от доц. д-р Христо Попов – директор на НАИМ-БАН, в Министерство на културата, за приемане на приключило спасително археологическо проучване-разкопки на обект "Римски некропол в участък от трасето на железен път между км 155+630 до км 155+690, ПИ 56784.551.22, железен път на гара Пловдив“.

Изготвен е констативен протокол с вх. №33-00-715/28.08.2024 г. в МК, одобрен със заповед на Министъра на културата с №РД09-1004/04.09.2024 г.

Решенията на комисията са:

1. Комисията приема за завършено спасително археологическо проучване-разкопки на обект Римски некропол в участък от трасето на железен път между км 155+630 до км 155+690, ПИ 56784.551.22, железен път на гара Пловдив. Полевата документация е изготвена съгласно нормативните изисквания.

2. Инвестиционният проект може да продължи реализацията си, като бъде съобразен с разкритите археологически структури и бъде внесен за съгласуване в НИНКН/МК, съгласно чл. 83 и чл. 84 от ЗКН. На застрашените от атмосферни влияния археологически структури да се извърши теренна консервация.

3. Екземпляр от теренната документация, на хартиен или електронен носител, да бъде предаден в НИНКН/МК, НАИМ при БАН и в съответния музей, съгласно разпоредбата на чл. 153, ал. 2 от ЗКН по време на годишните отчети в НАИМ-БАН през 2025 г.


Още по темата: общо новини по темата: 334
14.10.2024 »
05.10.2024 »
26.09.2024 »
26.09.2024 »
24.09.2024 »
22.09.2024 »
предишна страница [ 1/56 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Gusta-mugla-okolo-vuzstanovyavaneto-na-zhp-liniite-pod-Betonniya-most-2294747
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.