Facebook и Instagram въвеждат нов вид реклама без възможност за пропускане | ||||||
| ||||||
Този ход ще се прилага за тези, които изберат неперсонализирани реклами. Рекламите без възможност за пропускане ще се възпроизвеждат "за няколко секунди" и няма да могат да бъдат избегнати, казва компанията. "Такива рекламни паузи са често срещани в други услуги и вече се предлагат от много от нашите конкуренти", заяви Meta в изявление днес. "Тази промяна ще ни помогне да продължим да предоставяме стойност на рекламодателите, което гарантира, че можем да предложим на хората по-малко персонализирани реклами без заплащане." Компанията обяви, че редовните, безплатни потребители вече ще могат да избират да виждат по-малко персонализирани реклами, отколкото обикновено се виждат при сърфиране в мрежата, търсения и друга онлайн дейност. И се казва, че както Facebook, така и Instagram ще намалят цената на своите опции "без реклами" с 40% от 10 евро на 6 евро в мрежата и от 13 евро на 8 евро за iOS и Android. Въпреки че Meta не е дала числа за това колко хора избират да използват Facebook и Instagram без реклами срещу заплащане, процентът се смята за малък и има малък ефект върху финансовите резултати на компанията. Миналия месец Meta отчете 19% увеличение на приходите от нормалните си парични потоци, доминирани от онлайн рекламата. "Промените, които обявяваме днес, отговарят на регулаторните изисквания на ЕС и надхвърлят това, което се изисква от законодателството на ЕС. И оставаме непоколебими в мнението си, че персонализираните реклами са най-доброто изживяване за хората и бизнеса – и тъй като хората разбират тази стойност, очакваме, че повечето хора ще изберат нашата услуга за персонализирани реклами дори с тези разширени опции." Относно хода на "ниските данни", Мета обяви, че скоро ще въведе мярката. |