''Митнически терминал'' Пловдив - доходно семейно гнездо | ||||||
| ||||||
Добри Вълчев, който е близък до кмета Иван Чомаков и синия партиен актив в Пловдив, е превърнал общинската фирма "Митнически терминал" в доходно семейно гнездо, пише "Монитор", цитирайки анонимно телефонно обаждане, потвърдено в по-голямата си част при проверка на вестника. В подкрепа на твърдението се споменава фактът, че три общински фирми, между които и "Митнически терминал" са дали общо 60 хил. лв, за да се вози градоначалникът в "Ауди А6". Роднинските назначения в общинското дружество са следните: дъщерята на Добри Вълчев - Милена, съпругата на зам.-кмета по сигурността Здравко Зафиров - Диана Зафирова, племенница на директора, братовчедката на директора Мариана Бекирска, която държи барчето в административната сграда. В администрацията на "Митнически терминал" на ръководни длъжности са кадри, с които директорът е работил преди време в общинската фирма "Ученически столове". "Митнически терминал" ЕАД бе създадена през 1998 г. с цел извършване на специализирани митнически услуги. За миналата година печалбата на фирмата е 67 000 лева, припомня вестникът. По думите на Добри Вълчев няма законова забрана да назначи дъщеря си, барчето е отдадено под наем на търг, съпругата на бившия зам.министър на отбраната и настоящ зам.кмет Здравко Зафиров сама потърсила работа, а кметът Иван Чомаков не е ходатайствал за назначения във фирмата. Общински съветници коментират фамилните назначения на Добри Вълчев като скандални и на предстоящата сесия в четвъртък ще настояват като точка в дневния ред да бъде гласувано искане за търсене на отговорност от него. Публикацията припомня, че преди месец общинският съвет в Пловдив отново се занимаваше с Добри Вълчев заради получаваното възнаграждение веднъж като изпълнителен директор и втори път като член на борда на директорите с месечни суми между 2 100 и 2 200 лева. Тогава общинският съветник Александър Константинов огласи факта, че шефове на общински фирми в Пловдив вземат двойни възнаграждения по същата схема. Независимо от малката печалба или, както е в случая с "Градски транспорт", окаяното финансово състояние на фирмата. |