Представиха новата стратегия за организация на движението
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:47 / 01.12.2008Коментари ()3649
След 8-месечен труд от специалистите на Пловдив, днес официално бе представена стратегията за развитие на транспортната инфраструктура до 2025 година, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Разработките на местните специалисти в 90 на сто се покриват със подарената от Милано стратегия, каза кметът Славчо Атанасов.

"375 е броят на автомобилите на 1000 жители на Пловдив в момента, което прави последната транспортна схема на града от 1985 година неактуална", каза в презентацията си арх. Георги Селенски, един от авторите на новата стратегия, като по този начин мотивира нейното създаване. Предстои в началото на следващата година да бъде завършен и генералният план за организация на движението. Управлението на трафика, безопасността на движението и повишаване на неговата култура са основните акценти в небелязаните мерки. Всеки ден, подчерта Селенски, градът функционира с 450-500 хиляди души, като се има предвид, че тук пристигат по около 60 хиляди души от съседни населени места. 3 кв.м. първостепенна улична мрежа се падат на жител, а те трябва да бъдат 16 кв.м. Цялата мрежа, според Селенски, е равномерно претоварена. Проблем, породен от лошата организация на масовия транспорт, е фактът, че 35% от пловдивчани ползват за придвижване из града личните си автомобили, докато дори в София този процент е 25 на сто. Поради лошата пътна инфраструктура е много ниска и скоростта на движение - между 17 и 25 км/ч. Идеите на специалистите са свързани със изграждането на основните пътни артерии като рингове. Докато вече е започнала работа по външния и вътрешен пръстен на движение, то предстои изграждането на средния ринг. Целта е потокът да се измести към периферията на града и по този начин да се освободят централните зони. Предвижда се целият трафик и пътникопоток да бъдат подложени на централизирано компютърно управление. Велосипедни алеи са предвидени по всички основни булеварди. В момента в центъра на града има 1400 паркоместа, което е твърде недостатъчно. Една от възможностите за най-бързо преодоляване на този проблем е изграждането на подземни паркинги под дворовете на училищата, което е масова европейска практика. Арх. Селенски смята, че с развитието на железопътната инфраструктура с цел изграждане и пускане на градска железница S-bahn също ще се допринесе за намаляване на трафика. За всички тези идеи са нужни около 1 милиард лева. Тази сума е непостижима в близкото бъдеще поради което стратегията ще бъде осъществявана поетапно.

"107 милиона лева са нужни за първия етап, който обхваща периода 2008-2011 година и съвпада с мандата на кмета Славчо Атанасов", каза инж. Тошо Пашов, който също е в авторския екип на стратегията. В този период ще бъде разтоварено движението в централната градска част. Най-важни елементи за това са реализирането на няколко пробива, които да свържат вече изградената улична мрежа. Изграждането на нов мост на река Марица ще осъществи пътна връзка на бул. "България" с бул. "Копривщица". Между "Пещерско шосе", бул. "Ал. Стамболийски", по ул. "Модър" и "Царевец", ЖП подлез на линия София-Пловдив-Свиленград, ще бъде осъществена друга пътна връзка. Предвижда се разширение на двата крайречни булеварда до 14 метра с достатъчен брой паркоместа. Реконструкцията на бул. "Ал. Стамболийски", която ще оформи две платна на движение и връзката му с бул. "Цар Симеон" ще свърже "Южен" с "Тракия", а Ягодовският прелез ще бъде затворен.

Следващият етап обхваща периодна от 2012 до 2015 година, когато целта ще бъде реализирането на външните връзки и изнасянето на транспорта в периферията на града.


Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Predstaviha-novata-strategiya-za-organizaciya-na-dvizhenieto-68150
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.