Пловдив учи столична община как да подобри услугите си
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:01 / 13.05.2009Коментари ()1549
© Plovdiv24.bg
Петя Дойчинова
Столична община заимства модела на административно обслужване, въведен в Пловдив със системата "Акстър". Това съобщи главният секретар Петя Дойчинов, която оказа помощ на колегата си от София да оптимизира работата на администрацията там.

"Обясних какво сме направили до момента за електронната обработка на преписките на гражданите, за реда, сроковете, изпълнението и качеството на административните услуги", поясни Петя Дойчинова. Тя припомни, че Пловдив е първият и единствен засега град, който използва обективни показатели за реално измерване на работата на администрацията. Знае се колко време е необходимо за извършването на всяка услуга. Например, във фронт офисите отделят по 15 минути на посетител, а социалните консултанти - по 30 минути. "По всяко време сме наясно каква работа се върши и с какви разходи", обясни Дойчинова.

За да се въведе този ред, всяка година се определя в кои звена колко човека ще бъдат ангажирани, съобразно приоритетите на общината. На базата на тази структура се изработват така наречените технологични карти, описващи маршрута на преписките. Така се следи къде се намират документите, спазват ли се сроковете на услугите. "Изградили сме връзка между отделите на централната община и районните кметства, а гражданите могат да получат продукта на услугата там, където е удобно за тях", описа главният секретар Петя Дойчинова. "В София тази система тепърва ще се въвежда, затова помолиха да им помогнем с нашия опит за гъвкава структура и за технологичните карти", добави тя.
50% от административните услуги в Пловдив вече са регламентирани с технологични карти. Сред тях са ГРАО, социална политика, екология, администрация.

"Проблем има в областта на общинската собственост, тъй като там сме зависими от решенията на Общинския съвет и мненията на неговите комисии", каза Петя Дойчинова. Ако някой притежава парцел от 300 кв. м., а иска да купи останалите 3 кв.м., собственост на общината, чака месеци и години, докато се произнесат комисиите и се гласува в Общинския съвет, даде пример тя.

За да се реши този проблем, кметството ще внесе предложение да се определят срокове, в които комисиите на Общинския съвет да дават своите становища по подобни искания на граждани, съобщи главният секретар Дойчинова.

 



Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Plovdiv-uchi-stolichna-obshtina-kak-da-podobri-uslugite-si-90028
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.