Л'Ореал премахва думата "избелващ" от продуктите си, била расистка | ||||||
| ||||||
Групата Л'Ореал реши да премахне думите бял/избелващ и светъл/изсветляващ, от всичките си продукти за изравняване на кожата, съобщи компанията. Индийското и бангладешкото подразделение на Юниливър (Unilever) обявиха в четвъртък, че ще сменят името на местната си марка кремове "Светла и прекрасна" за изсветляване на кожата по същата причина. Англо-нидерландската компания Юниливър, която според информации има приход от 500 милиона долара от продукта в Индия миналата година, каза, че ще спре да използва думата "светъл" в името на крема, тъй като отдава значимото на всички нюанси на кожата. Няколко компании, включително Л'Ореал, бяха критикувани напоследък за продуктите си за изсветляване на кожата след разрастването в света на движението "Животът на чернокожите има значение" след убийството при арест на афроамериканеца Джордж Флойд в САЩ миналия месец. Джонсън енд Джонсън (Johnson & Johnson) съобщи миналата седмица, че ще спре да продава в Азия и Близкия изток някои продукти Нютроджина (Neutrogena) и Клиър енд Клиър (Clean & Clear), рекламирани като намаляващи черните точки. |