Изказването на Московски е в разрез с думите на зам.министъра на регионалното развитие Георги Прегьов, който преди дни обеща строителните работи да започнат още през май. Проблемът е, че одобрението на апликационната форма на отсечката от Брюксел ще отнеме около 6 месеца, а тя все още не е готова. Това значи, че стартът на строежа няма как да стане през май. "Надявам се поне в края на лятото или началото на есента да можем да започнем строителството", каза Московски. Според него министерството не може да ускори одобрението на апликационната форма, тъй като по правило процедурата отнема между 6 и 8 месеца.
Според Московски има още един проблем, който ще забави проекта: срокът за одобряване на националното съфинансиране от страна на ЕБВР също трае 6 месеца. От банката се очаква да финансира с около 70 млн. евро и трите оставащи отсечки от магистрала "Тракия".
Забавянето е и причината до момента да няма подписан договор с "Трейс", въпреки че формалните пречки пред сключването му отпаднаха. При спечелването на търга шефът на "Трейс" АД Николай Михайлов заяви, че ниската постигната цена важи само ако договорът бъде сключен сега. При забавяне примерно с една година цената ще бъде доста по-висока, каза тогава той.
Московски призна, че засега няма реални резултати от работата по оперативна програма "Транспорт", по която трябва да бъдат усвоени около 2 млрд. евро до 2013 г."Вижте, ускоряваме нещата както можем, понеже сме заварили едва 1.5% усвояемост за 2 години от предишното правителство", коментира Московски. По думите му в момента се работи по апликационните форми на проектите за жп линиите София-Пловдив и София-Бургас за 350 млн. евро и 180 млн.евро, които също трябва да бъдат готови до края на април.
Източник: в. "Сега"