© | Пловдивският регион привлече нов производител на авточасти - инвеститор е германската компания RSN Sihn, а място на завода ще е град Съединение. Компанията вече е закупила терен от 20 декара за почти 1 млн. лв. и в момента разработва проекта. Търговският директор Кристоф Шулц потвърди за "Капитал Daily", че RSN Sihn смята да започне дейност в България.Производството на автокомпоненти е най-бързо развиващият се индустриален сектор в страната през последните години. По последни оценки заводите са над 40, служителите - над 30 хил., а приходите надхвърлят 3 млрд. лв. Добрата новина е, че новите фабрики се разпръсват из страната - има ги в по-малките градове. Така Съединение например, който е регион за земеделие, ще има и алтернатива. Причината за избора обаче вероятно е близостта до магистрала "Тракия" и Пловдив, който напоследък е харесван от инвеститорите в индустрията и услугите.
Кметът на Съединение Георги Руменов каза пред "Капитал", че очаква проектът на германската компания да е готов до средата на септември. Той поясни, че следващата седмица инвеститорите ще бъдат в България за пореден рунд разговори. Конкретният план за нов завод все още не е публичен, но се вижда чрез внесените документи в общината и през сделката за недвижимия имот. Кристоф Шулц не даде повече подробности за размера на инвестицията и кога ще е готова производствената база. Той уточни, че официална информация ще има след 20 септември.
Според публикации в местни медии в новия завод ще бъдат разкрити 250 работни места. Ясно е и че в предприятието ще се произвеждат метални компоненти, което се вижда и от продуктите на германската компания.
Дъщерната фирма на RSN Sihn - "Ер Ес Ен България" ЕООД, е създадена през март 2015 г. с капитал от 130 хил. лв. Като управител е вписан Андреас Баум, който е и мениджър на компанията майка и е един от акционерите в RSN Sihn.
През юни "Ер Ес Ен България" е купила имот с размери малко над 20 декара в Съединение, показва справка в Имотния регистър. Продавач на имота е "Фако-Инв", а цената - 908 хил. лв.
"Ер Ес Ен България" ще проектира, конструира и произвежда механични и флуидни (хидродинамични) свързващи елементи, както и детайли по чертежи и нестандартни части, строителни групи и системи. Кметът на Съединение обясни, че става дума за металообработка и монтаж.
RSN Sihn GmbH, която е основата през 1939 г., е специализирана в сервоуправлението и активното окачване. Партньори на компанията са както големи автомобилостроителни марки като Mercedes, BMW, Porsche, така и други производители на части за коли като Continental. Към момента компанията има около 500 служители и се определя като производител от среден размер, но за сметка на това снабдява големите производители на автомобили от високия ценови сегмент. На сайта й няма информация за финансовите й резултати, но според австрийската информационна агенция APA RSN Sihn е имала приходи от 50 млн. евро през 2014 г.
През последните години производството на компоненти за големи автомобилни компании в България процъфтява, инвестициите нарастват и се откриват нови работни места. В края на юли филипинската Integrated Micro-Electronics Inc. (IMI) купи нова сграда в Благоевград и обяви, че ще инвестира в още машини, като в средносрочен план предвижда да наеме още 600 служители при 1900 в момента. Общата й инвестиция ще бъде между 4 и 6 млн. евро. Американската Sensata вече строи втори завод в Пловдив след първия си в Ботевград, а инвестициите в разширяване са около 40 млн. евро.
През май германската BHTC отвори завода си край София, чиито приходи ще достигнат 200 млн. лв. до пет години. Неотдавна производство започна и германската Nexans в Плевен. Развитие има и при японската компания за производство на автомобилни кабелни системи "Язаки", която увеличи служителите си двойно през 2014 г. до над 5000 души, с което стана един от най-големите работодатели не само в автомобилния сектор, но въобще в България. От години френската Montupet, която произвежда алуминиеви компоненти за автомобилната индустрия, също постоянно разширява производството си в завода си в Русе. |