ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Общество
Криминални
Институции
Бизнес
Хората от Община Садово към Димитър Лазаров: Дочакахме да ни обърнат внимание | ||||||
| ||||||
"Дочакахме някой да ни обърне внимание" - с тези думи посрещнаха народният представител от ГЕРБ Димитър Лазаров хора от садовска община, които от години се опитват да намерят решение на проблеми, свързани с инфраструктурата край новата ЖП линия Пловдив-Крумово. Това е първата среща между обществеността и представители на ръководството на Националната компания за железопътна инфраструктура след започване на строителството. Тя се проведе по инициатива на депутата от ГЕРБ от 17 МИР Пловдив Област след като на открита приемна в края на месец март местните поставиха остро въпроси за заключени гари, тоалетни и асансьори, за спирки и подлези без навеси, за разбити улици, отчуждаване на земя и отводняване на пътища направо в частните им дворове. Над 30 души от Садово, Чешнигирово, Катуница, Караджалово и Поповица, между тях - и кметовете на тези села - дойдоха да кажат болката си и да чуят как ще им отговорят на въпросите от ръководството на железопътната компания. С видеоматериал, който сами баха подготвили, от кметствата показаха в картина какво значи да живееш около жп линията и веднага след него попитаха - кой ще плати разрушенията. "Подготовката за проекта и проектирането е започнало още през 2002-2003 година. И Законодателството е такова, че трябва да имаме Акт 16, за да пуснем в експоатация съоръженията. Ние не разполагаме с полиция, която да ги охранява, ако стоят отключени и се ползват преди да са приети. Знаете за какъв вандализъм става въпрос у нас", обясни за част от проблемите инж. Красимир Крачунов, зам. Ген. Директор "Стратегия и администрация" на НКЖИ. Народният представител от ГЕРБ обаче е убеден, че изход може да се намери. "За мен не е логично жп линията да работи, а хората да чакат зимата на минусови темеператури отвън, защото гарата е готова, но е заключена. Мисля, че тук трябва да се намери правилното решение: да се изградят навеси или да се потърси възможност за предаване на съоръженията на етапи...", каза Лазаров. "Въпросите, които задавате в момента, трябваше да ги зададете на предходните правителства, когато е стартирал проектът и когато е започнало стропителството на жп линията. 2007-ма имаше ли такава среща с вас? 2008-ма министър на транспорта идвал ли е при вас? А 2009-та лятото?", попита народният представител и получи бурно отрицание в залата. "Не можем да върнем времето. Да видим обаче какво може да се направи оттук нататък - отводнителни канали, навеси, улиците да се оправят, да се отворят гарите и сервизните помещения към тях...Предлагам да направим една работна група - от НКЖИ, ако са съгласни, кметовете и представители на гръцката фирма-изпълнител - и да се обиколят всички горещи точки, за които говорят хората, да се опишат, да се види за кое как може да се реагира", каза в края повече от 2 часа продължилите дебати Лазаров. Срокът, за който се съгласиха всички присъстващи в залата това да се случи, е краят на месец май. Народният представител от ГЕРБ се ангажира тогава да инициира нова среща с хората, за да получат яснота как ще се процедира. По информация от Красимир Крачунов, жп линията Пловдив-Крумово трябва да е готова в края на 2011 година. В срещата в Садово участваха още зам. областният управител на Пловдив Розалин Петков, който обясни, че са дошли средствата за обезщетение на хората с отчуждени земи заради проекта; както временно изпълняващият длъжността кмет на Садово Паскал Станков. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Регионални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Какво е "фъбинг" и защо да го избягваме на всяка цена
19:33 / 09.11.2024
Хванаха българин с автомобил за 80 000 лева, издирван от Русия
17:43 / 09.11.2024
До две заплати ще получат някои държавни служители като коледни бонуси
17:20 / 09.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета