ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Общество
Криминални
Институции
Бизнес
Кметът на "Марица": Отказаха ни най-дългата и печеливша автобусна линия в Пловдив да превозва пътници до Труд
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:43 / 13.10.2024Коментари (1)9064
©
Транспортната криза в Община Пловдив последните седмици създаде сериозни затруднения в придвижването на жителите на областния център и региона. Неочакваното и преждевременно спиране на два ключови автобусни маршрута до Труд и Войводиново предизвика неудобство за хората, разчитащи на обществен транспорт за ежедневните си нужди – от работа и училище до посещения при лекари и институции.

Липсата на редовен транспорт до областния център остави възрастни хора, ученици и хора без личен автомобил практически откъснати от Пловдив. Това предизвика недоволството на жителите на двете населени места, които планират протести през уикенда. Община Марица своевременно реагира и намери алтернативни варианти, като осигури редовна линия от Войводиново до Пловдив, увеличи автобусите по маршрута и вече месец извозва пътуващите с нов превозвач.

По инициатива на кмета на Община Марица се проведоха съвместни срещи с областна администрация и Община Пловдив и се намериха решения по транспортната криза, създаваща затруднения. За жителите на Труд също се намериха варианти за придвижване до областния център. Във връзка с предстоящите протести през уикенда, свързани с транспорта в двете населени места, Димитър Иванов направи коментар, както и за недоволството на жители от Трилистник. Те настояват НКЖИ да изпълни забавения проект за изграждане на прелези и надлез, които да позволят нормалното придвижване в региона. Кметът на Община Марица подкрепя исканията на хората и търси варианти за решаване на проблемите им.

Г-н Иванов, днес жители на Труд ще протестират отново с искането автобус № 1 от градския транспорт на Пловдив да стига до селото. Какви действия предприехте Вие и администрацията на Община Марица?

Създаденият транспортен проблем е от компетентността на Община Пловдив, която има договор с превозвача, но рефлектира върху жителите на нашата община. Относно исканията за автобус № 1 от градската транспортна схема на Община Пловдив, инициирах среща при областния управител проф. д-р Христина Янчева. Представителите на пловдивската администрация отказаха автобус 1 отново да превозва пътници до село Труд, защото според тях, това ще наруши най-дългата автобусна линия от градската транспортна схема в Пловдив.

Те заявиха, че тя е единствената печеливша в града, а всички останали са в нарушение. Както видяхме, в четвъртък Община Пловдив прекрати договорите на 13 линии от градския транспорт, включително за автобусите № 1 и № 15, които засягат жителите на Община Марица.  

Помолих проф. д-р Христина Янчева в областната транспортна схема да се направят още две спирки в града на всички междуградски автобуси, които преминават през Община Марица. Едната да е в началото на Пловдив, а втората да е в центъра – по бул. "6-ти септември“ или бул. "Руски“ /до Moll-a/. Поисках и допълнителни четири курса в пиковите часове на маршрутна линия № 5. По този начин учениците и работещите да могат да отидат на училище и работа, а след това да се приберат спокойно от областния център. Разбрахме от представителите на Община Пловдив, че предстои обявяване на нова поръчка на маршрутка № 5. 

Паралелно с тези мои искания, съм написал писма както до областния управител, така и до кметовете на общините Съединение, Хисаря, Карлово и Панагюрище, с молба да проверят междуградските си линии – дали превозвачът спира на всички спирки, които са в областната транспортна схема и преминават ли през населените места на Община Марица, в частност през Труд.

Аз също съм ''ЗА'' автобус № 1 да достига до Труд, защото ще е най-удобният транспорт за жителите на селото и учениците. След като Община Пловдив отказа за линия № 1, намерихме компромисен вариант. На база на уведомленията на жители на село Труд и Инициативния комитет "Бъдеще за село Труд“ и техните искания съм инициирал както съвместна среща при областния управител, така и с представители на Община Пловдив. Информирал съм за ситуацията и съседните общини.

Това е в моите правомощия и това съм направил. С Община Пловдив постигнахме споразумение за маршрутка № 5. Написах писмо до администрацията на Пловдив и чакам отговор, кога най-рано ще се проведе конкурса за маршрутната линия.

Подобен е и проблемът в село Войводиново, жителите на което искат възстановяване на автобусна линия № 15, която бе спряна заради продължаващия ремонт на Брезовско шосе?

Заради продължаващия ремонт на Брезовско шосе, който няма да приключи до края на 2024 г., превозвачът на автобус № 15 прекрати возенето на пътници до Войводиново. Това стана без уведомление и от днес за утре. Фирмата се оправда с ремонта и дългите чакания на жп прелеза, което нарушавало разписанията и цялата транспортна линия на автобус № 15 в Пловдив. Веднага намерих алтернативен превоз с 8 спирки на влизане и 8 спирки на излизане във Войводиново. Извършихме проверка на областната транспортна схема за междуградските автобуси от Раковски и Брезово.

След като установихме, че има нарушения, съм уведомил кметовете на двете общини да извършат проверка на превозвачите дали спазват транспортната схема и спирките в Община Марица, като едно от населените места, през които преминават междуградските автобуси е село Войводиново. Очаквам отговор от тях. Ако се окаже, че превозвачите не спазват транспортната схема, молбата и препоръката ми към кметовете е да осъществят контрол и да вземат необходимите мерки. Паралелно с това съм уведомил и областната управа за това. Аз съм "ЗА“ линия номер 15 да превозва пътници до Войводиново, но никъде в подписаните договори между Община Пловдив и съответните превозвачи не фигурира Община Марица като страна в тези контракти. Всичко е в ръцете на Община Пловдив и фирмата-превозвач. 

Получих уведомления за тези два протеста, които се организират днес от 15:00 часа в Труд и във Войводиново. Разрешил съм провеждането им и паралелно с това съм уведомил органите на реда, респективно областна дирекция на МВР.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Защо не се потърси вариянт в този случай да се намеси и държавата!! като се създаде кръгова редовна железница между селата Граф Игнатиево, Труд, ГАРА Филипово, Централна гара, Гара Тракия, Скутаре, през 30 минути? Отговорността е основно на държавата, община Пловдив и БДЖ. Крайно време е да се вземе генерално, дългосрочно лешение по проблема, тъй като жителите от тези населени места си плащат данъците, а осигуряването на редовен транспорт е основна потребност за всеки един от тях независимо от възраст, професия и социален статус.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Регионални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Локо в Първа лига, сезон 2024/2025
Катастрофи в България
Процедурата за избор на нов главен прокурор
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: