ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Общество
Криминални
Институции
Бизнес
Опасен надлез разделя село на две, съоръжението няма маркировка
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:04 / 19.08.2011Коментари (0)4556
© Plovdiv24.bg
Снимка Архив
Съоръжението е построено по проекта за високоскоростната жп линия Пловдив - Свиленград.

"Този надлез разделя селото на две. Пътят е с тесни платна и стръмни наклони. За завоите под ъгъл от 90 градуса да не говорим. Помнете ми думата - тук мнозина ще се търкалят с колите си", посочва новия надлез над високоскоростната жп линия Мария Николова от село Катуница. В другия си край съоръжението свършва под почти прав ъгъл в малка и тясна улица. Именно оттам, през самия център на Катуница, вече минава целият трафик от коли, ТИР-ове и рейсове към общинския център Садово. Пътният надлез е опасен заради острите завои, стръмните наклони и стеснените пътни платна, твърдят жителите на Катуница. Над 1000 от тях живеят на север от надлеза и се опасяват, че през зимата няма да имат достъп до здравната служба, аптеката и кметството от другата страна на съоръжението.

Най-близкият подлез е на около 400 метра от аптеката и почти на 800 метра от кметството, което също би затруднило възрастните хора от Катуница. Майки с колички, колоездачи и инвалиди обаче не могат да преминат оттам, защото вече втора година асансьорите в подлезите не работят. Не могат да пресекат към другия край на Катуница и през новия пътен надлез, защото там липсват пешеходни пътеки.

"Пуснаха надлеза, без да сме им дали разрешение", признава и кметът от ГЕРБ на община Садово Паскал Станков. 

"Най-лошото е, че това съоръжение не е съобразено с околната инфраструктура. Особено фрапиращ е случаят в село Поповица. Там от фирмата изпълнител "Терна" искат да приемем надлез, който свършва в черница. А до главния път има 80 метра, по които трябва да направим свързващ път с общински средства. Но това ще ни струва 100 000 лева", казва кметът. 

"В Катуница, без да им е подписал никой нищо, затвориха жп прелеза. Миналия петък от "Терна" ни искаха разрешение, но им отказахме. Но в събота все пак затвориха стария маршрут", обяснява Паскал Станков.

Инженерите от община Садово са категорични, че новият надлез е тесен, с наклони на прага на допустимостта. 

"Така и не ги видяхме тези проекти и планове за одобрение. Битува дори мнението, че в движение се коригират някои неща, без да има строителни книжа. Никой не дава да видим нито чертеж, нито одобрен подробен устройствен план", възмущава се кметът. 

Собственичката на барчето под прелеза поискала да монтират на най-опасното място обезопасителни мантинели. Било й отказано. Въпреки че не е специалист, жената вещо обяснява, че надлезът няма и отводнителна канализация.

Пътната маркировка си е една блажна боя, казват хората от Катуница. "Питайте ги защо не е видима нощем и защо по мантинелите в завоите няма светлоотразители. Завоите трябва да се виждат нощем и през мъгла, защото и надлезът, и мостът са над река Чая", казва Паскал Станков.

"Приветстваме интереса Ви към проекта ни, но за съжаление поради договорните ни задължени, не ни е позволено да оповестяваме каквато и да е информация ", се казва в официалния отговор на гръцката фирма изпълнител "Терна". 

Строителството на жп отсечката Крумово - Първомай е с изпълнител гръцката фирма "Терна" и стартира през юни 2006 година. Финансирането на целия проект за високоскоростната жп линия Пловдив - Свиленград е с 37 милиона евро от националния бюджет, грант от програма ИСПА за 153 милиона евро и заем от Европейската инвестиционна банка за 150 милиона евро.

Източник: в. "Монитор"







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Регионални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Дефиле на младото вино 2024 г.
Забраниха на Зингаревич да влиза в България
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5598) 58%
Не (3073) 32%
Не мога да преценя (902) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: