Според думите им, участъкът е осеян с неравности, а асфалтът е вълнообразен. Шофьорите смятат, че за да спрат инцидентите с жертви "злополучната" отсечка трябва спешно да се преасфалтира. Това е един от най-затворените пътища през летния сезон.
Пътят на Николай всеки ден минава през 130-тия километър на магистрала "Тракия", известен напоследък сред шофьорите като "черната отсечка", заради многото катастрофи.
"Конкретно тези бабуни изхвърлят към лявата мантинела. Такова е усещането. Задната част на автомобила тръгва лека на ляво да изпреварва. Това е може би една от причините за многото инциденти на това място", споделя Николай.
В нито един от протоколите за станалите тежки катастрофи обаче не е отбелязан фактът, че настилката е деформирана и че точно тук има пропадане на магистралата.
Според него този участък в това си състояние предразполага за честите пътно-транспортни произшествие. И за да не бъдем голословни пред Държавната пътна агенция, заведохме директорът на областното пътно управление на проблемния участък.
"В момента се изготвя технически проект за рехабилитация на участъка от 119-тия до 133-тия км. Да ноември този проект ще бъде изготвен другата година рехабилитацията на тази отсечка ще бъде извършена", каза инж. Атанас Ташков.
Истината е, че още миналата година отсечката-убиец е трябвало да бъде преасфалтирана, но това не е станало заради липсата на пари. Едва след жестоката катастрофа с автобуса, при която загинаха 9 души, държавата най-после е намерила средства за ремонт на участъка.
Факт е обаче, че след инцидента с автобуса единствено тук в цялата страна са поставени нов вид мантинели, които да предпазват превозните средства от удар в бетонните колони на надлеза.
Формулата на безопасното каране е една - разумно шофиране и добри пътища. Когато едно от тези условие е нарушено, изходът е повече от ясен.
Източник: Нова ТВ