"Чу се взрив, като погледнахме нагоре, видяхме самолетът да гори още във въздуха. Двамата пилоти катапултираха на мига, а самолетът безконтролно се вряза сам в земята, само на няколкостотин метра от селото. Чист късмет е, че няма жертви на земята", коментираха очевидци специално за Plovdiv24.bg.
"Не ни дават да припарим, за минути военните обградиха целия район", продължиха местните. Като потвърждение на думите, един от военните, въоръжен до зъби, подгони фотографите ни, забранявайки да снимат. Спряха го полицаи, които обясниха на дошлите първи на мястото на инцидента репортери на Plovdiv24.bg, че снимки ще могат да се правят отблизо едва когато приключи огледът на следователите.
Припомняме ви, че днес около 10:30 военен МиГ-29 катастрофира при военен полет край село Голям Чардак. Като по чудо няма пострадали. Пилотите са катапултирали, а самолетът падна в близост до река на няколкостотин метра от първите къщи в селото. Екипажът на изтребителя майор Илия Дойчинов и капитан Петър Методиев са в добро здравословно състояние, без увреждания. Районът е обезопасен. Незабавно са изпратени екипи на спешна помощ, на пожарната и на Военна полиция.
Авиобаза Граф Игнатиево е домакин на съвместна летателна тренировка "Тракийска звезда" с 31-во авиокрило от състава на американските Военновъздушни сили, базирано в Авиано, Италия в периода 17 април - 11 май 2012 година. В полетите ще вземат участие самолети МиГ-29, МиГ-21, Су-25, Спартан С - 27J и американски изтребители F-16, блок 40. Директор на съвместните полети е бригаден генерал Румен Радев, заместник-командир на ВВС.
Това е най-мащабното за авиобаза Граф Игнатиево чуждестранно пребазиране на оборудване, имущество и личен състав. Основни цели на тренировката са задълбочаване на взаимоотношенията с партньорите от Военновъздушните сили на САЩ в Европа и усъвършенстване на летателно-тактическата подготовка на пилотите от двете страни. Летателните задачи, които ще изпълняват българските и американски пилоти, са тактически прехвати в смесени групи и единични и групови маневрени въздушни боеве. В плана на тренировката са включени и изпълнението на учебни стрелби и бомбопускания на полигон "Елена".
Браво на пилотите,че са се борили до последно!! Велик е българският войник!!Дано да има реформи в армията и да може такива загуби на техника да са незначителни,армията заслужава по-добро оборудване!!
Браво на майор Илия Дойчинов и капитан Петър Методиев.Хвала за тези пилоти! Наблюдавахме как пада самолета , до последно се бориха да бъде овлядана машината.Факта че самолета е паднал на полето, доказва големия професионалиозъм на пилотите!
През последните години в Индия са станали няколко котастрофи с МИГ-29.След проверки се оказало,че ремонтите не са извършени с оригинални части.Няма да се учудя и тук причината да е същата,но едва ли някой нещо ще каже.
Бил съм войник там и познавам всичко свързано с авиозавода и пистата.Още тогава (1996г.) военни от поделението правеха далавери за милиони с ментета резервни части за МИГ-21 и МИГ-29.Няма да се учудя ако на самолета по време на вираж не е издържал някакъв ментак чарк и самолета да е станал неконтролируем.Пилотите ни са невероятни и е пълен абсурд те да са причината за катастрофата.
най голямата глупост за руските боклуци... тъпите руснаци никога не са били в час с технологиите а с КОЛИЧЕСТВОТО... Благодарение на това количество а не качество имат военни успехи ;) Най-добрите изтребители в момента са SAAB и Еврофайтър Тайфун ;)
Пак ще кажа.. нито си налагам мнението нито нищо :) просто съм имал удоволствието да видя, да пипна изтребители като миг-29(нов и стар) Грипен, Тайфун и Ф16... за мен лично МИГ-а е ми харесва...
Абе колега, канар си, не се излагай с детските ти изказвания.. самолета не е направен да е красив, а да е ефективен. И Миг 29 е да не кажа най-добрия , но един от най-добрите 3 в света, биейки Ф16 по всички параграфи!
Така е .. нещата не са никак прости особено в авиацията. Аз лично не симпатизирам и на американските Ф-16... А и относно в гражданската авиация, мисля че и Аербъса повече ми допада от Боинг... И си мисля че в България трябва да си ползваме както за гражданска така и за военна само и единствено европейски машини.
Всичко опира до подръжката. И аз, като ми тропа колата викам, че ще изкара, защото няма пари сега, ама някой път не изкарва. Само дето в авиацията варянта ще изкара струва много скъпо.
Винаги има какво да се научи спор няма... Аз лично не харесвам не симпатизирам на руските машини.. Вижда се и с просто око в пътническата авиация какво е положението. Последните години падат предимно съветски машини... Което също е показателно за тяхната надеждност и дали са качествено "сделани"
Не знам с кого си говорил. Аз лично съм свързан много с ВВС. Ако можеш говори с някой, който е пилотирал СУ-22 или МИГ-25 да ти обясни някой работи. И двете машини ги имахме.
Арадото е просто окаяно.. Трагично е да има 2 останали такива самолета в цял свят и да няма средства да се възстанови... Мисълта ми за музея беше тази да видят при еднакви условия в какво състояние са руските самолети и останалите.. И само хората да преценят кое е по доброто производство :))
Ок ... отидете в Крумово. Там е музеят. Вижте стари съветски машини в какво състояние са. И обърнете внимание на германски или американски машини в какво състояние са. При еднакви условия кои са по запазени и кои не. После говорете че руското е по добро от останалото. За калашника нищо не съм казал :))
Евентуално бях на авио шоуто септември месец на нашето летище. Там си разговарях с хора доста по разбиращи от всички нас на тази тема... Вас ако си ви кефят глупавите руска машини, радвайте им се... Мен лично дърводелското им производство грам не ми допада ;)
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.