ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Общество
Криминални
Институции
Бизнес
Сирийски спонсори ислямизират Родопите
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:22 / 02.10.2006Коментари (31)9647
©
Арабски долари стоят зад финансирането на създадения във Велинград “Съюз на мюсюлманите в България”, установи проверка на “Монитор”.

В управлението на неправителствената организация, която си е поставила за цел възраждане на исляма и връщане на помаците в Родопите към вярата, фигурира името на сирийския бизнесмен Мохамед Усайд Дженият. Той е управител на софийската строителна компания “Аладин - Билдинг”.

Собственик на тази компания е сириецът Аляедин Харфан, който след получаването на българско гражданство си променя името на Аладин.
Името на сириеца фигурира в множество разработки на Национална служба "Сигурност" като един от хората, на чието щедро финансиране разчитат множеството нароили се ислямски неправителствени организации, действащи на цялата територия на Родопите. Самият Мохамед Дженият е съдружник на Аладин Харфан и в същото време е един от учредителите на мюсюлманския съюз.

Самият Дженият потвърди пред репортер на вестника, че е сред учредителите на съюза. Той допълни, обществената представа за дейността на дружеството не отговаря на истината. "Това е неправителствена организация, чиято цел е запазването на независимостта и целостта на мюсюлманската религиозна общност", каза управителят на "Аладин билдинг. Въпреки явната си връзка със Съюза на мюсюлманите, Аладин Харфан отрече да има нещо общо с организацията. "Аз съм сериозен бизнесмен и нямам нищо общо с това. Прочетох статията ви миналата седмица и добре сте направили, че не сте ми забъркали името", каза сириецът.

Въпреки твърденията, че няма представа за учредения "Съюз на мюсюлманите", незнайно как мобилният телефон на репортера на вестника стигна до съдружника му Дженият и самия председател на неправителствената организация Али Хайраддин. В разговори по телефона, двамата поискаха да обяснят "правилно" целите, задачите и структурата на мюсюлманската организация. Бившият районен мюфтия на София Али Хайраддин отрече връзката на съюза с забранената египетска ислямистка групировка "Мюсюлмански братя". Той обясни, че организацията му се финансира от дребния бизнес на мюсюлмани от Родопите, както и от членски внос. На въпрос колко членове има мюсюлманският съюз, Хайраддин не даде конкретен отговор, но каза, че на учредяването му са присъствали 50 човека от общо поканени 55. Съюзът бе учреден напълно инкогнито от медии и общественици в родния град на настоящия главен мюфтия Мустафа Алиш Хаджи.

Справка в архивите на Софийски градски съд показва, че мюсюлманският съюз е регистриран още на 27 юни 2006 г. Адресната регистрация на сдружението е на ул. "Струма" 2. В ръководството й са включени лицата Аниола Димова, Мохамед Усайд Дженият, Камен Генадиев, Мюмюн Исмаил,Салих Аршински и 22-годишната Хатме Ахмедова. Мюмюн Исмаил е от джебелското село Слънчоглед и е близък с настоящия депутат от ДПС Неджми Али. Исмаил се занимава с бизнес с питейни заведения, има и обща фирма "Мега" с турски граждани за продажба на електроуреди.
Че ескрайонният мюфтия на София прокарва арабските ислямски интереси в България и по - конкретно Родопите се доказва и от факта, че дъщерята на Али Хайраддин е в управата на нашумялата неправителствена организация Сдружение "Обединение за ислямско развитие и култура", чието седалище е в гр. Смолян. Фатиме Али Хайраддин - Рашидова е в управителния съвет на организацията, която вдигна национален скандал с исканията си мюсюлманките да носят забрадки на обществени места като училища и държавни учреждения. Според фирмения регистър ДАКСИ обединението е регистрирано пред октомври 2004 г. в Смолян, а в управата му участват младежи, родени между 1974 г. и 1983 г. Чрез близките си отношения със сириеца и строителен предприемач Мохамед Дженият, Хайреддин урежда финансирането на ислямската организация.
След разправиите за забрадките скандал заради религиозни символи разтресе и родния футбол, след като стана ясно, че ОИРК финансира и аматьорския тим "Рудозем 2005". На екипите си те поставиха мюсюлманския полумесец.

Спонсор на клуб "Рудозем 2005" е обединението за ислямско развитие - същата организация, която подаде жалба срещу директора на гимназията по икономика в Смолян и срещу регионалния инспекторат по образование заради отказа да бъдат допуснати в часове двете ученички със забрадки.

Самият бизнесмен не отрече, че е получил българско гражданство, но не пожела да съобщи кога точно е станало това. Високопоставени източници от службите обаче съобщиха пред „Монитор", че за услугата Аладин Харфан е платил прескъпо на посредници, които работят и имат силни позиции в президентството. Арабинът получава български паспорт от вицепрезидента Ангел Марин, който е от квотата на ДПС. При вземането на решението не са взети под внимание множеството сигнали на контраразузнаването за страничната религиозна дейност на близките и обкръжението на арабина.

Според чл. 98, ал. 9 от Конституцията президентът на републиката има право да възстановява българско гражданство, да предоставя, освобождава и лишава от него. Другият вариант за придобиване на гражданско, според българското законодателство, се отнася до лица, които имат статут на бежанци. Те имат право да получат български паспорт 3 г. след като са подали молба в Държавната агенция за бежанците. При издаването на документа се изисква справка от агенцията.

Бизнесът на Аладин
Разностранен е легалният бизнес на сирийския бизнесмен с българско гражданство Аладин Харфан. По собствените му признания, той пристига в България, след като е живял в САЩ. Не е известно защо напуска Америка, както и откъде са огромните суми с които разполага. Хафран стъпва в България в началото на 90-те години и започва бизнес с веригата за заведения за дюнери "Аладин".

Само за миналата 2005 г. Хафран е инвестирал 70 млн. евро в страната. Според признанията му пред агенция SeeNews, най-много средства ще бъдат вложени в проекти в сферата на търговията и недвижимите имоти.

Около 30 млн. евро Аляедтин /Аладин/ Харфан е инвестицията за изграждането на търговски център от типа мол в Плевен. Сградата разполага с общо 60 хил. кв.м разгъната застроена площ. Проектът е започнал в началото 2006 г. и според плановете на сириеца се предвижда той да бъде завършен през 2009 г. 20 % от парите са собствени средства, а останалите пари са от външни инвеститори,
Допълнително 30 млн. евро ще бъдат вложени в бизнеса, свързан със строителството и медицинската дейност на сирийския предприемач. В момента Харфан изгражда две складови бази до София, в които са вложени общо 3.3 млн. евро. Двете сгради ще имат обща площ 13 хил. кв.м. Компанията е насочила част от инвестициите си и в строежа на офис и търговски сгради, както и в луксозни жилища. Въпреки че има различни бизнеси, сирийският предприемач е известен в България предимно с производството и продажбата на техника с марката "Елит". В портфолиото на неговия бизнес попада още търговската верига за бяла и черна техника "Технолукс". Предвидено е в това направление да бъдат вложени около 5 млн. евро за стабилизиране и окрупняване на бизнеса. Това включва и преименуването на "Технолукс" в "Техно център Елит".

Аладин Харфан е собственик също така на верига от заведения за арабска храна "Аладин", медицинските центрове "Медстом" и др. През тази година е планирано окрупняване на целия бизнес, като от сега съществуващите 17 компании трябва да останат шест-седем. През миналата година общият оборот на компаниите достига 95 млн. лв. Търговията с техника реализира най-голям оборот, но най-ниска печалба, обяснява Харфан. През тази година се очаква "Технолукс" да има 1.2 млн. лв. нетна печалба. Очакванията на сирийския бизнесмен са тази година общата му печалба да нарасне с 25 на сто, без да споменава колко ще е тя. Информацията е на вестник "Монитор".

Източник: в. "Монитор"







Зареждане! Моля, изчакайте ...
бай Пешо
на 22.02.2007 г.
0
 
 
Всички ахряни(помаци), са предатели примерите са легион, изберете си ги сами.Предалият веднъж(независимо от причината)продължава да предава.Не го казвам от позиция на СЪДНИК, не, опазил ме Бог. Не напразно паликаретата от южната ни съседка считат за Пета колона помаците в северната част на страната, не щото пазят родния си език, нашия , българския, а щото яко се турчеят.Знаете ли как паликаретата наричат дюнера(турско-арабско) - гирос = вретено.РЕКОХ!!!
Peter
на 12.10.2006 г.
0
 
 
Ne taia omraza kym Turci i Musulmani, no te triabva da znaiat 4e jiveat v nashata zemia Balgaria i tuk e Hristianska zemia i shte se saobraziavat sas nas. AKo iskat da si nalagat tiahnite poriadki i geroi, da se omitat.
Aнонимен
на 11.10.2006 г.
0
 
 
Родопските войводи се преобръщат в гробовете си Никола ГИГОВ Истината в България има само една съдба в трудни времена - да се разпространява на ухо. Някой ще каже - робски комплекс, друг - страх, трети въобще няма да чуе шепота. От доста месеци в неофициалното публично пространство се носи новината, че в Родопите ще се издига паметник на толерантността. Толерантност е една хубава чужда дума, която идва да замени българското разбиране за разбирателство и уважение. Тази дума е поевропейчена, така както демокрацията ни се либерализира, а нашите хипотетични врагове изчезнаха от хоризонта с влизането на нова България в НАТО... Та паметникът на тази толерантност трябвало да символизира триединството на вярата - християни, мюсюлмани и още нещо, скулптирани като три меча, забодени в родопската земя по поръчка на депесарския лидер Ахмед Доган. Тези три меча трябва да напомнят на новите българи за Енихан баба, покорителя на Родопите, който всъщност бил убит от един цивилен селянин на име Ангел. 700 години след случката на мястото, напоено с невинна българска кръв, се издига и тюрбе на Енихан, и мечове. Не се чува само отговорът на пряко засегнатите, както и на тези, които тепърва ще усещат по собствената си гърбина силата на толеранцията. В историята паметници бележат или победи или поражения. У нас историята наистина се шегува мрачно, защото ще се появи прецедент - два паметника по един и същи повод и за един и същ победител. Историята наистина ни изправя пред избор - Момчил или Енихан. Отговорът идва пак шепнешком, Момчил. Официално той клони към Енихан. Но кога ли у нас официалното е изразявало истината. Идеята е вярата отново да се смени - новите евроатлантически богове чакат своите правоверни поклонници. Този път надписът може да бъде само един - тук почива духът на българина, който издигна тюрбе на Енихан и увековечи трите меча на вярата. Такова ще е наказанието на онези, които забравиха сина на свободата. Ще го допуснем ли? Какво шепне истината? Илияна ВЕЛЕВА Родопските войводи се преобръщат в гробовете си На творческа среща по повод книгите ми един родопчанин приближи, подаде ми някаква снимка и с шепот, за да не чуят останалите, изрече: - Вие знаете кой е Енихан баба и какво трябва да напишете. Дарявам ви тая снимка - нека България види какво става в Родопите! Погледнах снимката: малка сграда-тюрбе (мавзолей на мохамедански големец). Прочетох изписаните на тюрбeто букви: “Тук почива Енихан баба”. За непосветения българин това не означава нищо. Но сърцето ми усети как родопските войводи се преобръщат в гробовете си. Доживяхме пред очите ни, в сърцето на Родопа, да има тюрбе-мавзолей в чест на нашия поробител. Момчил юнак - бранителят на Родопите - няма свой паметник в Средните Родопи, а поробителят - има. “Аз съм син на свободата!” - това са заветните думи на Момчил юнак. Това е първият родопчанин, първият българин, който посреща с бой османския поробител, стъпил на европейския бряг. Преди 650 години, през 1344 г., поробителят, начело с Омур бег, доплува с 15-те си кораба до пристанището Абдера. Родопският орел Момчил юнак оценява бъдещата опасност, напада внезапно корабите и ги опожарява. Първият бой срещу нашественика е спечелен от родопчани. Но вместо всички българи и славяни да оценят подвига им, цар Иван Александър става съюзник на турците и на следващата година - на 7 юни 1345 г., - изоставен и самотен, в неравен ръкопашен бой Момчил юнак е убит. Нататък България се чупи като коледна пита: пада крепостта Цимпе, турците преместват столицата си от Бурса в Одрин. Пада Пловдив, пада от юг Драма и Сяр и Родопите остават обкръжени. Нейде в облаците, неочакващи помощ, Родопите продължават да се борят. Потомците на Момчил юнак и цялата планина са осеяни с легенди и със заветните му думи: “Аз съм син на свободата!” Но кой е този Енихан баба, дето в днешния наш ден му е издигнато тюрбе-мавзолей? Енихан баба е предвождал две големи турски армии заедно с подчинения си Саръ баба. През 1371-1373 г. те се спускат навътре в планината, навлизат по река Малка Арда и се стремят към царството на Момчил - Подвис и Смолян. Не са забравили първото си поражение с корабите при Абдера и се стремят да завладеят и мъстят в родопските Момчилови владения. Жестокостта на този поробител не е описана, нито пък е възпята храбростта на съпротивляващите се родопчани. Голямото сражение, станало в местността Бъхтярица (Тупаница), където долът се вмирисал от трупове. Една част от убитите родопчани били погребани в северните склонове на връх Момчил (после връх Енихан, после връх Свобода). И днес въздишат убитите, погребани в падинката, наречена Гроба. От Одрин до родопското Каракулас пропищяло всичко живо от Енихан. Той разрушил две църкви в Иноглово (до връх Преспа), разрушил манастира на Хайдушки поляни. Сринал прочутата някога Кръстата гора (Средните Родопи), която била живата връзка между Бачковския манастир и Атонските манастири. Срязвал жилите на един народ и стъпквал христовата му вяра. Излезли насреща му родопските войводи, потомците на Момчил юнак. Надошли на помощ и други българи от Чепеларе и Рупчоса. И от връх Свобода до връх Преспа се точели боеве - защитниците на планината били водени от Стоян войвода, Чило войвода и Вълчо войвода. Следващото голямо сражение станало близо до връх Преспа, край село Иноглово (несъществуващо днес). Войводите, защитниците и самите иногловци с цената на живота си бранели проходите. На третия ден от боевете лумнали пожарите. Турците посичали жени и деца, стари и млади, разрушили двете църкви и сринали цялото село. Не издържал на тази кървава гледка един иногловец на име Ангел, преоблякъл се като турски войник, влязъл в шатрата на Енихан баба и го убил с нож. Подгонили храбрия Ангел и го съсекли на Ангелова каба (в подножието на връх Свобода). Боевете още повече се ожесточили. Саръ баба поел турската войска. Завладели Каракулас. После - Чил тепе. Грабели, убивали, горели. Погребали убития Енихан баба до връх Момчил (Свобода) и го нарекли на негово име - връх Енихан баба. Сега там е вдигнато тюрбе-мавзолей. В боя за Чил тепе (Преспа) паднал убит Чило войвода. Поел боевете Вълчо войвода. Останали без домове, родопчани навлезли в гората. Но турските нашественици запалили вековната гора, за да останат легендите за Горялата фойна. Саръ баба тръгнал по хайдушките поляни, разрушил манастира, наближил Момина вода. Там боевете водел Стоян войвода - годеник на Руса девойка. В кръвопролитните боеве край извора убили годеницата Руса девойка (на нейно име е кръстена местността Момина вода). В ръкопашен бой успели да пленят Стоян войвода. Измъчвали го така, както инквизицията не е измъчвала своите жертви. Споменът е останал в покъртителна родопска песен: Турце Стоян мъчеха три дни и три нощуве, очи му със сабя галбеха. Това е родопският мотив за Балканджи Йово. Дълбаят със сабя очите му, ала ослепеният родопчанин вижда по-надалеч от поробителя. И каква дума “галбеха” - не е избождаха очи, не е вадеха очи, не е ослепяваха, а галбеха: дълбаят надълбоко и въртят. Но като че ли тези силни орлови очи на Стоян войвода не могат да ги издълбаят. Страшна дума - покъртителна драма. А чуйте как е възпята годеницата му Руса девойка: “С нож й сърцето пореха и си Росица питаха” - чува се звук. Забравихте ли Руса девойка, скъпи българи, забравихте ли Стоян войвода, скъпи българи, та пред очите ви бе вдигнато тюрбе-мавзолей за техния убиец - Енихан баба? ...Насочил се Саръ баба към Подвис - орловото гнездо на Момчил юнак. На гребена над Момчиловци го пресрещнал друг юначен българин и с един мах му отсякъл главата, та тя “рипкала и рукала” по ливадата. А после се обагрили с кръв стените на крепостта Подвис, опожарен бил манастирът на връх Сакарка и поробителите се надвесили над Смолян. Но цели четири десетилетия се точели боевете, додето Родопите паднали под робство. И в наши дни бяха издигнати две тюрбета-мавзолеи - на Енихан баба (връх Свобода) и на Саръ баба - недалеч от село Момчиловци!!! Да се вдига джамия - то е знак за вяра и право на избор, но да се вдигне тюрбе-мавзолей в чест на жестокия завоевател, то е историческа слепота на кметовете на Давидково и Момчиловци. Къде са проектите, разрешенията им къде са и за какво са им, като има село Момчиловци, което носи името на Момчил юнак, или се е заело с бизнес, та е забравило собствената си история? И къде са паметниците на Момчил юнак, на Стоян войвода, Чило войвода, Вълчо войвода и на оня иногловец Ангел, дето е убил в шатрата Енихан баба? На поробителите ли ще вдигаме паметници? Според Васил Дечев на връх Свобода (връх Момчил, връх Енихан баба) е имало старо светилище на траките. От векове родопчани излизали там на курбан, тачели обредите на траките. И българи-християни, и българи-мохамедани, лете излизали, за да се срещнат на общия терен, на общия си връх. Всички говорят на чист майчин български език, носят най-цветните български народни носии, пеят най-лиричните и трагични песни за Стоян войвода и Руса девойка, тачат най-древните си обреди, а сега трябва да застават пред тюрбетата на Енихан и Саръ баба - техните палачи?! Шепа фанатици подменят историята ни и като използват правото на вяра, подменят и самата ни народност, самата ни история чрез имената на на завоевателите-главорези. Това е голямата асимилация на собствената ни история. И как пред тюрбето да пеят песента “Очи със сабя галбеха” или “С нож й сърцето пореха”. И същеверемнно да четат с очи: “Тук почива Енихан баба”. И какво направиха давидковци и момчиловци за паметта на Ангел, Стоян, Руса, Чило, Вълчо, и на самия Момчил юнак. Забравиха ли думите на Момчил юнак: “Аз съм син на свободата!”? Позорно и страшно мълчи София по тези въпроси. Както е мълчала някога, при завладяването на Балканския полуостров. Воин е бил Момчил юнак, а не цар Иван Александър. Борят се и днес родопчани, за да оцелеят на най-страшния горолом, но и днешни царалександровци се съюзяват с поробителя. И ако е така, нека господин президентът Желю Желев да дойде в Родопите и да постави цвете не пред крепостта на Момчил юнак, а да постави цвете пред тюрбетата на Енихан и Саръ баба. Момчил юнак или Енихан баба - това е нашият днешен избор. Бият камбаните на Кръстата гора, родопските чанове звънят за България. Тази планина е орлова планина, никога не е вдигала бяло знаме. Орлова е и вярата й. По пътя ни ще има знаци от гробове и бели кости, но винаги растат юнаци, които знамето ще носят. Никола ГИГОВ
БГ за Българите
на 03.10.2006 г.
0
 
 
ДО 23:01,да знам че е таяказ също пиша на латиница,и когато използвам кирилица нямам време да гледам ъ ли е или а грамотен съм не се притесняваи!И все пак забележката ви е напълно уместна,грешката е моя,и се извинявам за което!Ама то грамотни в нета не останаха(вкл.и мен)англииския ни ръзкатава не някои друг и ние сами си лягаме даже!
п
на 02.10.2006 г.
0
 
 
До 22,29.Хубаво е да се правят забележки ,но как се пише Вартим бизнес или Въртим,Даржава или Държава,Лаже или Лъже,Ван а Вън .Господине от 22,29 часа ,когата правите забележка поне бъдете грамотен.Защото това което е написъл Реалиста за дюнерите е вярно.Грешката сигурно идва от компютъра или бързо писане.Той поне е интелегентен и го е написъл отлично.
БГ за Българите
на 02.10.2006 г.
0
 
 
ДА бе да ама никои не казва нищо смислено!За колегата с дюнера казва се интоксикация а не ИТОСИКАЦИЯ,то тва ако е верно народа да се е разболял!А ако някои си мисли че на Бг има хора с чиста крав жестоко се лаже ние винаги сме били крастопат на доста народи и така и ше баде!Балгарин сам и обичам родината и християнскат си вяра готов сам да трагна срещо всеки които е против родината ми та бил тои Болен Сидеров!Като не можем да вартим бизнес в собствената си даржава други ще го правят а и дават работа на много хора!В БГ няма турци има такива които се мислят за турците а истинските тирци ги мислят за цигани!Тодор Живков хубаво ги беше почнал които не се смята за БЪЛГАРИН ван от държавата!Като сме толкова големи Балгари защо пищем 90% по форумите на латиница,ако не са мангалите ще са гадните англоговорящи манафи! Тва е от мен!
Plovdiv zavinagi!
на 02.10.2006 г.
0
 
 
Ne iajte pomiite na Dyuneri Aladin. Boikot za tezi govna deto zaribiavat s niski ceni!!! Boikotiraite mrasnite duneri! Nashite pari otivat za djamii i musulmanska propaganda.
divane
на 02.10.2006 г.
0
 
 
В момента в някои области на България ( Родопите, Кърджали, шуменско) съществуват условия подобни на тези в Косово от годините преди отделянето му от Югославия. А имено: компактно мюсулманско население, ниска образованост и социална осигуреност на масата от това население, силна националистическа (Турска) и религиозна пропаганда, достъп до властта (ДПС), близост до родината-майка (Трция), инвестиране на сериозни средства от съмнителни източници. А ние спим и сънуваме ЕС. България над всичко.
lokopd
на 02.10.2006 г.
0
 
 
analni duneri aladin sponsori na botev ianalen glezlyo grilcho arsov.dobelo prase ot manole.kakvoda govorim ta toi imesponsor izmamnika ite davat akal kakvo dase yade .jalki
1912 till death
на 02.10.2006 г.
0
 
 
Незнам кой друг, освен Волен Сидеров ще ни предпази от тези АБСУРДНИ дела на мюсюлманската част от НАШЕТО общество, вземайте този проблем сериозно ... тази ГАВРА неможе да продължи. Дюнерите и дънките вече са се утвърдили на пазара ...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Регионални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Зима 2024/2025 г.
Интегриран воден проект на Пловдив
Електронно таксуване в градския транспорт
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: