Той добави още, че съвсем скоро, до 2011 г. България ще стане член и на Шенгенската зона и тогава практически граници между нас и останалите държави в тази зона няма да има. Според него и сега, след като се присъединихме към ЕС, пограничният режим е достатъчно либерализиран, така че онова, от което имаме нужда вече не са политически споразумения, а реално извършена работа, реално прокопани, асфалтирани или павирани пътища. Усилията не трябва да се съсредоточват само върху големите магистрали, върху континентални магистрали и глобални проекти. От изключително значение са и малките пътчета, които свързват двете общини от двете страни на границата. "Малки, местни, локални пътища с местно значение. Те са много важни за оживяването на тези региони. От пограничните общини по правило на Балканския полуостров са сред най-бедните общини и смятам, че именно отварянето на тези пътища ще промени поминъка на хората. Специално Смолян ще бъде много облагодетелстван от една такава политика, защото природата е много добре запазена и в Смолянско има естествени места за туризъм. Но второто, което е не по-малко важно за жителите на Смолян и не само за тях, това е близостта до Бяло море, до там са 30-40км., в зависимост от къде се тръгне. Това ще бъде една прекрасна възможност на нашите съграждани да отидат до там за почивка, или за бизнес", заключи шефът на комисията по външна политика в парламента.