- недостатъци на вътрешните правила на възложителя, в т.ч. по отношение на стандартизиране на процесите, изпращане на изискваната по закон статистическа информация и съхранение на данните за вече възложените поръчки;
- слабости при планирането;
- допускане на разделяне на поръчки;
- възлагане на поръчки с един и същ предмет от един и същ възложител (кмета на Общината);
- непровеждане на процедури при наличие на основания за това;
- нарушения на закона, изразяващи се в поставянето на ограничителни условия към участниците (за определен размер на печалбата, реализирания оборот и др.);
- пропуски и нарушения при работата на оценителните комисии, в т.ч. неотстраняване на участници при наличие за основания за това;
- сключване на безсрочни договори (охрана, интернет, застраховки, доставка на лекарства, служба по трудова медицина, доставка на дезинфекциращи и перилни препарати)
- слабости при управлението на договорите за обществени поръчки;
- проблеми при съхранението на информация за вече възложени поръчки.
Едни от най-съществените нарушения, обхванати от настоящия одит, са свързани с процедурите за възлагане на следните обществени поръчки:
1. Открита процедура по ЗОП за строителство с предмет: "Реконструкция на тласкателен водопровод от ПСт.2 Дъбене до водоем 5000м3, гр. Карлово от полиетиленови тръби с висока плътност".
2. Открита процедура за услуга по ЗОП с предмет: "Поддръжка, експлоатация и мониторинг на регионално депото за твърди битови отпадъци на Община Карлово".
3. Поръчка за доставка с предмет: "Доставка на лизинг на два броя сметосъбиращи машини за нуждите на звено "Чистота" към Община Карлово", открит конкурс по НВМОП.
4. Поръчка за доставка с предмет: "Доставка на канцеларски материали и консумативи за общинска администрация на Община Карлово", открит конкурс по НВМОП.