Общата дължина на трасето е 48,600 км и проектът трябва да бъде окончателно завършен в рамките на две години. С рехабилитацията ще бъде повишена безопасността на движение и комфортът на пътуване. Паралелно с голямото тежкотоварно движение на този път е и целият потенциал за туризъм на Родопите. Този проект е от изключителна важност за развитието на региона и е първа стъпка към изграждане на скоростна пътна връзка през Родопите към Гърция и Бяло море.
Финансирането на стойност 19 197179 лева е осигурено чрез заем от ЕИБ - 65 на сто, а останалите 35 процента - от републиканския бюджет. Изпълнител е сдружение "Родопи ΙΙ -86" с водещ партньор "Виастройинженеринг" ООД и "Трейс Груп Холд" АД. Д
Трасето се намира на територията на две области - Пловдивска и Смолянска и започва от изхода на Асеновград, минава през Бачково, Наречен, Хвойна - до северния вход на Чепеларе. Пътят се нуждае от много тежка геометрична реконструкция и там, където има възможност ще бъде извършено разширение за улесняване на безопасното изпреварване на бавно движещите се автомобили и камиони, каза инж. Албен Родопманов, управител на фирмата изпълнител "Виастройинженеринг" ООД. Ще бъдат подменени изцяло еластичните огради, ще има нова хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация, на места ще бъдат изградени нови подпорни стени. Ще бъде извършена рехабилитация на всички съоръжения - 12 моста и водостоци, на 3-те тунела.