Община Пловдив плаща 7.7 млн. за депониране на отпадъци | ||||||
| ||||||
Съгласно Наредба на екоминистерството от 2013 г. трябва да плаща по 95 лв./тон отпадъци. Има разрешение за общо 160 000 тона, 50 000 - в Цалапица и 110 000 - в Шишманци. В цифри това означава, че общината трябва да плати общо 7.7 млн. лв. Според същата наредба администрацията има право при спазване на определени изисквания да внесе 50% от сумата в началото на периода. В следващите 2 години МОСВ/РИОСВ извършва съответните проверки и, ако са спазени всички условия, останалата част от сумата се опрощава. В противен случай се плаща заедно с лихвите. На 23 декември 2021 г. от РИОСВ са изискали от общината допълнителна информация като са посочили 14-дневен срок. Не са уточнили дали са календарни или работни дни, в резултат на което отговорът се забавя с 4-5 дни след поставения срок. "За мен беше некоректен този срок – на 23-ти идва, интерпретира се срокът. Парите се дължат от общината, не сме ги загубили, дали ще ги внесем веднага или в края на срока - по-добре беше да останат в общината и да работим с тях" - коментира кметът Здравко Димитров. Заместник-кметът по екология Анести Тимчев съобщи, че е внесена жалба до министъра на околната среда и водите и се очаква следващата седмица от МОСВ да се произнесат дали потвърждават или не решението на РИОСВ. Подробности гледайте в прикаченото видео! |
Още по темата: | общо новини по темата: 33 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/6 ] следващата страница |