Пробивът под Гарата: Работи се от едната страна | ||||||
| ||||||
Работа откъм бул. "Васил Априлов" не се извършва, тъй като концесионерът на гарата обжалва в съда строителното разрешение, издадено от община Пловдив. Предприемачът твърди, че са нарушени правата му, защото разрешението за строеж засяга и територии от обхвата на концесията. Става дума за магазините в пешеходния подлез на гарата, които трябва да бъдат премахнати, за да се изгради подземният проход. Докато няма окончателен съдебен акт с влязло в сила решение, по обекта от северния край на гарата няма да се работи. Припомняме, че преди време концесионерът заяви намерение да развали договора си. Преговорите с Министерството на транспорта за уреждане на концесионните отношения все още не са завършени. Възможно е до края на настоящия месец да има окончателно решение. Комуникационно-транспортният пробив под пловдивската централна жп гара ще свърже район "Южен" с централната градска част. Трасето на пробива е съобразено и следва предвиденото в общия устройствен план на гр. Пловдив подземно преминаване от бул. "Васил Априлов" към бул. "Македония" под района на гаровия комплекс. Ще бъдат изградени и удобни вертикални пешеходни връзки. Стойността на договора е е 89 028 245,95 лева без ДДС. Изпълнител на обекта е Обединение "Проект Пловдив" ДЗЗД, включващо фирмите "Трейс Груп Холд" АД и "Балкантел" ООД. Обектът "Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив" е част от проекта "Развитие на железопътен възел Пловдив" и се съфинансира със средства по Механизма за свързване на Европа (МСЕ). |
Още по темата: | общо новини по темата: 343 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/58 ] следващата страница |