Дойче телеком погълна Орбител | ||||||
| ||||||
Това става, след като основният телекомуникационен оператор в Унгария "Мадяр телеком" купи Орбител. Тъй като основният акционер на Мадяр телеком е 100% собственост на Дойче телеком, чрез тази сделка Орбител става част от германския телекомуникационен гигант, съобщиха на пресконференция от българската компания. Основен акционер в Мадяр телеком с 59.49% е МодярКом, 100% собственост на Дойче телеком. Мадяр телеком ще инвестира около 7 млн. евро в развитието на Орбител. “Влизането на стратегическия инвеститор в Орбител е естествено развитие на компанията след привличането през 1991 на финансовия инвеститор ЕБВР, коментира изпълнителният директор на Орбител Константин Петров, който след настоящата сделка от януари 2006 ще премине на нова позиция – съветник на Борда на директорите. Като нов изпълнителен директор ще започне работа Николай Горчилов – един от основателите и досегашен маркетинг директор на компанията. Виктор Францес запазва позицията си на изпълнителен директор, уточняват от компанията. Приключването на сделката е планирано за началото на 2006 година. До тогава се очакват съответните разрешения от Комисията за регулиране на съобщенията и Комисията за защита на конкуренцията. Мадяр телеком има приходи в размер на 2 млрд. евро, съобщи Андраш Балог, главен стратег на телекома. Според стратегията на компанията основните приоритети са развитие на широколентовия достъп до интернет, IP-телевизия, видео по поръчка, фиксираната телефония, услуги за мобилния бизнес. Югоизточна Европа за компанията е изключително перспективен пазар. Компанията купи през 2000 година Македонския телеком, а през 2005 – черногорския телеком, представяна е и в Румъния, и в други страни в региона. Мадяр телеком предприе покупката на Орбител в съответствие със стратегията си за развитие и стартиращата конкуренция на българския телекомуникационния пазар, каза Балог. По негова оценка сериозният потенциал за развитие на Орбител предполага разширяване на позицията в България, нови продукти и подобрено обслужване на клиентите. Според плановете на компанията инвестицията от 7 млн.евро ще бъде предимно за обновяването на технологиите, повече продукти и по-добро обслужване на клиенти. Информацията е на News.bg. |