Близо 40% от младите българи предпочитат стоки-менте | ||||||
| ||||||
То предоставя актуална информация за поведението на младите хора по отношение на нарушенията на правата върху интелектуалната собственост в периода след пандемията. Данните показват още, че 16 % от младите българи съзнателно са ползвали пиратско съдържание. В европейски мащаб процентите са 33. А повече от половината (52 %) от европейците на възраст между 15 и 24 години са заявили, че са закупили поне един фалшив продукт онлайн през изминалата година както умишлено, така и случайно. Данните варират значително по държави, като най-високият процент е в Гърция (62 %), а най-ниският - в Чехия (24 %). Цената и наличността продължават да бъдат основните фактори за закупуване на фалшификати и за цифрово пиратство, но все по-голямо значение придобива и влиянието от страна на връстниците и обществото. Фалшифицираните продукти, които младите хора най-често купуват умишлено, са дрехи и аксесоари (17 %), следвани от обувки (14 %), електронни устройства, (13 %), хигиенни, козметични продукти, продукти за лична хигиена и парфюми (12 %). От друга страна, 60 на сто от младите европейци заявяват, че предпочитат цифровото съдържание от законни източници, в сравнение с 50 % през 2019 г. В България този процент възлиза на 63 % от младите хора. |