Харчим в магазина с 15 на сто по-малко | ||||||
| ||||||
Все повече се увеличават клиентите, които избират собствените марки на съответните супермаркети. Така купуват сравнително качествена стока на възможно най-ниската цена, коментираха продавачи. Според производителите обаче евтините стоки може да са безопасни, но не са с особено добро качество. Освен с увеличаване на броя и вида на собствените марки в магазините си хранителните вериги се опитват да запазят клиентите си и с възможно най-атрактивни цени. Повечето от супермаркетите прилагат и нови трикове за привличане на клиенти. Например през един ден от седмицата пускат на изключително ниска цена сиренето, а през друг ден правят промоция на картофите. Идеята е да се привлекат клиенти, които освен от стоките на промоция пазаруват и продукти на нормалните цени. Поевтиняването е основно за сметка на надценките и печалбата. Освен с намаляване на собствената си печалба голяма част от веригите притискат и доставчиците им да свалят надценките. Магазините, които са по-консервативни по отношение на цените си, губят клиенти, твърдят маркетинг експертите. Така лесно може да се получи преразпределяне на пазара в момента на криза. Източник: в. "Стандарт" |