Глобиха пловдивска фирма за подвеждаща реклама | ||||||
| ||||||
Преписката в КЗК е образувана по молба на “Идеал Стандарт-Видима” АД, Севлиево. “Идеал Стандарт-Видима” АД произвежда и търгува с изделия за обзавеждане на бани и кухни, вкл. със санитарна арматура и най-вече смесителни батерии, като реализира преки и чрез дистрибуторска мрежа продажби на цялата територия на България. “Форма Вита България” АД предлага на територията на страната смесители за баня и кухни, като разпространява продуктите си по силата на сключен договор за покупко-продажба с китайското дружество Yuhuan Kangyi Sanitary Co.LTD. Продуктите “Forma Vita” се произвеждат в Китай от посочената фирма, като дизайнът на серията смесители е изработен от италиански фирми за дизайн. Изделията се разпространяват в търговската мрежа от месец април 2005 г. За налагането им на пазара дружеството организира мащабна рекламна кампания на смесителите “Forma Vita”. Акцентът в рекламното послание е поставен върху изделия, които носят имената на известни италиански градове и курорти, поради което на потребителя реално може да бъде внушено и да бъде заблуден, че производството им е извършено в Италия. Този ефект се подсилва и чрез използването на най-популярния откъс от италианската опера “Севилският бръснар” за музикален фон на рекламата - арията на Фигаро. КЗК счита, че като резултат от проведената по недобросъвестен начин реклама на смесители “Forma Vita”, подведеният потребител би могъл да предпочете продукт на ответника, оставайки с впечатление, че купува италиански смесител. Комисията приема, че съществува реална възможност за увреждане на интересите на “Идеал Стандарт-Видима” АД, чрез неблагоприятно отражение върху обема продажби на аналогичните им изделия. Това важи особено в настоящия момент, когато традиционната конкуренция между утвърдените български и западноевропейски производители е подсилена от инвазията на китайски изделия на пазара. |