Започна проверка: Рекламирало ли е Министерството на туризма, че България е дестинация за лов на защитени видове? | ||||||
| ||||||
Появиха се публикации, в които се представяше брошура рекламираща България като дестинация за ловен туризъм на защитени видове - диви кози, мечка и рис. Освен факта, че тези животни не са ловни обекти, иронични изказвания предизвикаха и илюстрациите, с които туристическата брошура представя алпийски козирог вместо дива коза и пума вместо рис. Потребителят, който пръв сигнализира за случая, Емил Енчев, твърди, че ги е открил в Информационния център в самото министерство и действително такива самото ведомство е открило точно там. В изявление днес от Министерство на туризма заявяват, че започват детайлна проверка на всички рекламни материали, включително и за грешки. За конкретната брошура, която рекламира лова на защитени животински видове, МТ пояснява, че тя е с официален ISBN номер 978-619-91759-0-3 и е издадена през 2020 г. от Гласове.БГ ЕООД. Част от тиража на изданието е бил закупен през същата 2020 г. от Министерството на туризма като готов продукт. Министерство на туризма посочва, че не е участвало в изготвянето на съдържанието, в подбора на текстовете и снимките, а и не е издател - предвид това не носи отговорност за допуснати потенциални грешки в него. Към момента тази брошура не се използва в официалните рекламни кампании, а наличните единични бройки от закупената част от тиража са изтеглени от информационния център на МТ. Министър Илин Димитров ще проведе и среща с издателите на книжката. При установяването на данни за допуснати нарушения ще бъдат сезирани компетентните органи, като ще се извърши и проверка. От Министерство на туризма уверяват, че не рекламират лов на защитени видове, а напротив - ключова политика на институцията е свързана с развитието на устойчивия и зелен туризъм. Ловният туризъм е част от богатата палитра и е форма на алтернативен туризъм, но при строго спазване на законите и опазване на биоразнообразието и дивите видове. |