Иван Тотев с остър коментар срещу идеята на общината за намаляване броя на автобусите в Пловдив | ||||||
| ||||||
Ето какво написа Иван Тотев по този повод: Има една алтернативна история и в нея се казва, че Рамзес II не е строил храмовете при Абу Симбел. Има и една популярна и с претенции за научност - руска /и достатъчно убедителна/ филмова поредица, която твърди, че египтяните не са построили нищо, а само са го ремонтирали. Една от сериите се нарича "Вечният ремонт“. Египет не е Пловдив, Абу Симбел не е бул. "Хаджи Димитър“. Не знам ремонтите или строителствата на Рамзес до колко са попречили на транспортната осигуреност на древен Египет? В по-ново време знам строителствата на римляните колко са попречили на транспорта в Пловдив - има-няма две години при "Коматевско шосе“. Все пак е трябвало вода за фонтана в сграда Ейрене. Но нито Рамзес, нито римляните, с прословутите им акведукти, могат да се мерят със строителните дейности през последния управленски мандат на Пловдив. С тяхната математическа и механична сингулярност. Някак си пловдивчани се лишиха от наглед общоприети, консенсусни постулати. Спирките са нови и се почистват, напролет се садят цветя, градът е чист, чадърите в центъра са бели, в "Капана“ заведенията не завземат целите улици, разписанията на градския транспорт се връщат към нормалните след летния период и т.н. Поредното намаление, след предишното намаление на броя на автобуси по линиите на градския транспорт, не може и не трябва да бъде оправдавано с "вечните ремонти“ на Община Пловдив. Намаление след поредица ковид намаления и изтъкване на аргумента "няма пътници“, не е стратегия за излизане от омагьосания кръг, в който се намира Пловдив, след приватизацията на градския му транспорт. Корените на това поредно намаление са заложени още от подписването на последния договор за транспортна услуга и осигуряването на необходимия брой подвижен състав. Компромисът или компромисите и реверансите, които общината прави, са вече прекалени. Сумите от бюджета на Пловдив също са прекалени и не отговарят на предоставената услуга - 10 000 000 лв. за 2023 г. Някак си остава усещането, че не общината управлява градския си транспорт, а намаленията на автобусите по линиите са по-скоро по желание на превозвачите. И то е заровено в корените /виж. един абзац по-горе/. Някак си изведнъж в Пловдив се наложи тезата "Няма смисъл да критикуваме общината, те толкова си могат“. Или както казва героят на Кърт Вонегът от "Кланица 5“, Били Пилгрим: "Така е то!“. Е, не, не трябва да е "Така е то“! |
Още по темата: | общо новини по темата: 1113 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/186 ] следващата страница |