Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
По-малко от половината българи информирани за предназначението на тел. 112
Автор: Екип Plovdiv24.bg 16:22 / 07.07.2010Коментари ()1743
© Plovdiv24.bg
Първото национално представително проучване на обществено мнение за системата за спешни повиквания с единен европейски номер 112 бе реализирано в периода 25 - 30 юни 2010 г. от НЦИОМ, научи Plovdiv24.bg. Според данните от анкетата, 47% от българските граждани са информирани за предназначението на телефон 112.

Делът на информираните е по-висок от средния сред най-младите респонденти на възраст между 18 и 29 години и сред трудово активните хора на възраст между 40 и 49 години. Сред добре информираните попадат и висшистите, столичаните и жителите на големите градове и хората с жизнен стандарт около и над средния.

59% от интервюираните са наясно, че телефон 112 е единен номер, който функционира в 27-те държави-членки на ЕС. Пет пъти по-малко са хората (12%), които не са добре запознати и мислят, че телефон 112 функционира само в България.

Резултатите от проучването показват, че всеки пети от пълнолетните български граждани не е информиран за съществуването и дейността на системата за спешни повиквания. 12% от хората посочват, че не знаят за съществуването на такъв телефон, а други 8% се затрудняват да отговорят за какво служи той.


Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Po-malko-ot-polovinata-bulgari-informirani-za-prednaznachenieto-na-tel-112-175758
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.