Шофирането по тъмно у нас крие рискове заради недобрата сигнализация със знаци и маркировка | ||||||
| ||||||
Той посочи, че управлението на МПС през тъмната част от денонощието крие известни рискове, особено на територията на нашата страна заради заниженото ниво на сигнализация по пътната инфраструктура и маркировка. "Това ограничава възприятията и възможността човек да се ориентира къде точно се намира на пътното платно. Концентрацията на шофьора през тъмните часове е сведена до минимум. Затова моят съвет е да останем максимално фокусирани“, посочи Крум Дончев. Разликата между управлението на МПС в тъмната част на денонощието в града и извън населените места е много голяма, отбеляза бившият автомобилен състезател. Големите градове са добре осветени, докато при извънградското управление се разчита единствено на уредите на автомобила. "Тук е моментът да кажем колко е важно да обръщаме внимание на светлините и уредите, които ни осигуряват информацията, визията, те да бъдат постоянно ревизирани, преглеждани, така, че да бъдат във възможно най-добро състояние. Светлините трябва да светят в определена точка, така, че да показват на водача пътното платно и препятствията, които биха могли да бъдат пред него, но в същото време да не заслепяват отсрещната страна. Те трябва да бъдат регулирани в сервизи със специализирана технология, която дава възможност светлините да бъдат насочени по правилния начин, съобразно дадения автомобил и неговата спецификация“, обясни Крум Дончев. Той даде съвет при тръгване на път през тъмните часове на денонощието фаровете и чистачките да бъдат проверени дали функционират правилно. "Вътре в купето не е хубаво да има ярки светлини, които ни пречат и изместват фокуса ни от пътното платно. И най-важният съвет – нека бъдем отпочинали и свежи. Ако усетим, че нашето темпо на управление и нашата концентрация пада, по-добре е да спрем и да починем“, посъветва той. |