Осъдиха ''Браво'' за нелоялна конкуренция на ''Сачи'' | ||||||
| ||||||
Комисията е сезирана за случая от “Белла България” АД, Пловдив и “Дил Тур-Пловдив” АД, Пловдив. Двете дружества произвеждат кренвирши “Сачи” от юни 2003 г., като използват характерно лого и дизайн, представляващи червен правоъгълник, в който е поставено зелено цвете и с бели букви е изписано “Сачи”. Според молителите “Браво” ООД започва да произвежда в края на юли 2003 г. кренвирши в опаковки, заблуждаващо близки до логото на “Белла България” АД и “Дил Тур-Пловдив” АД. По този начин потребителят, виждайки добре познатите му отличителни белези на кренвиршите “Сачи”, лесно може да бъде заблуден, че кренвиршите “Браво” са нов продукт на производителите на “Сачи”. Възможността за заблуда се засилва и от това, че върху новата опаковка не е отбелязан производителят. “Белла България” АД и “Дил Тур-Пловдив” АД считат, че в резултат от недобросъвестната търговска практика на “Браво” ООД са претърпели значителни финансови загуби, с което се нарушават интересите им като конкуренти, а също така се нарушават и интересите на потребителите. В настоящия случай и двете страни притежават регистрирани марки за обозначаване на продуктите си. Обаче “Браво” ООД използва марката си във вид, съществено различаващ се от регистрирания с оглед на използваната цветова комбинация и изписване на кирилица на словния елемент. Същевременно той е почти идентичен с изображението, използвано от молителите за обозначаване на кренвиршите “Сачи”, установи комисията. |