Големите търговски вериги: По-ниските печалби от намалените стоки може да се компенсират с начисляване върху други | ||||||
| ||||||
"Позитивно е, че се търси диалог с бизнеса и що-годе пазарни механизми. Има и конкретна цел, която е заложена. Тя кореспондира с обявеното намерение на България за влизане в еврозоната от първи януари 2025 година", обясни пред БНР Николай Вълканов, изпълнителен директор на Сдружението за модерна търговия, което обединява голяма част от търговските вериги. И сега най-атрактивните цени са в големите търговски вериги, обясни той. "Очакванията ни са това, което Министерството на икономиката предвижда да подпише индивидуално с всяка една от търговските вериги, които решат да се включат в тази инициатива, да бъде съгласувано и с Комисията за защита на конкуренцията". Ако нещата са изчистени в тази посока, може би ще има компании, които ще се включат, прогнозира той. "Министерството на икономиката изрази желание намалените цени да са изцяло за сметка на търговеца – в тях да не участва фирмата, която е доставчик. По-скоро би се добавил допълнителен ангажимент на компаниите, които биха се включили, да добавят още продукти в намалените си цени". Намерението е търговската надценка на веригите да се намали, разясни Вълканов. Той не изключи възможността тези намалени печалби да се компенсират като се начислят върху други стоки. "Това е естествен бизнес ход, но всеки ще определи за себе си как да постъпи". Веригите могат да започната тази кампания, когато получат документ от Министерството на икономиката, който разписва подробно механизмите и начините на действие. Той трябва да бъде съгласуван и с регулаторните органи, посочи Николай Вълканов. |
Още по темата: | общо новини по темата: 453 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/76 ] следващата страница |